יום ראשון, 5 בפברואר 2012

Touch - טאצ'

פעם בכמה חודשים מגיעה פתאום סדרה מצויינת. כזו שמתאהבים בה. כזו שבאמת באמת חייבים לראות את הפרק הבא. אתם יודעים למה אני מתכוונת. 
הסדרה שעשתה לי את זה הפעם היא טאצ'.
'מגע' בעיני, אם לשפוט ע"פ הפרק הראשון, הינה יצירת אמנות. 


קיפר. מירוץ נגד הזמן. בן אילם. וואטס נוט טו לייק?


אני רוצה לספר לכם הכל, אבל יותר חשוב לי לתת לסיפור להפתח לפניכם. רובד אחר רובד, להפתיע אתכם, לרגש אתכם, כפי שקרה לי.
מה בכל זאת אני יכולה לספר?
אז קודם כל זו סדרה שכתב ויצר טים קרינג (יוצר הירוז) עבור רשת FOX. 


טאצ' עוסקת בילד אילם עם רמיזה של אוטיזם בשם ג'ייק אשר אובססיבי לגבי מספרים, הוא משרבט אותם בכל מקום, הוא מוצא שהם אלו ששולטים בעולם. שהכל ידוע מראש, שהם ייצרו את הסדר שכה חסר לו בחייו שלו. את אביו החד הורי מרטין בוהם - משחק קיפר סאתרלנד שהיה פעם עיתונאי וכעת עובד במשרות זמניות כשומר בשדה תעופה וכאלה.
זהו. זה כל מה שאני מוכנה לספר מבחינת ידע. הסדרה עשויה קצת כמו הסרטים התמוטטות או סיפורי ניו יורק, 200 סיגריות, מגנוליה או אפילו לאב אקצ'ואלי - כלומר כל מני אנשים בכל מני מקומות וההקשר בינהם.
רוב הזמן שכחתי שאני צופה בסדרה. זה הרגיש סרט לכל דבר. מדי פעם נזכרתי כשהדגישו משהו יתר על המידה, אבל גם יצירות מופת חוטאות בפאשלות קטנות פה ושם.
הסדרה ענקית. מרגשת, מותחת, סוגרת קצוות יפה, הדמויות, המשחק, הדיאלוגים, אפילו הצילום והנעימות רקע...אין רגע משעמם. 
התחלתי עם ציפיות גבוהות איך שראיתי "טים קרינג" על המסך, וסיימתי - מאוהבת.


קצת טכניקליטיז עבורכם: 
הוזמנו 13 פרקים בינתיים, פרק ראשון שודר ב-25.1.12 פרק הבא...19 למרץ...


10 מתוך 10

6 תגובות:

  1. תכתבי רשומה עוקבת באפריל, אם את עדיין נלהבת נתחיל לצפות

    השבמחק
  2. אולי לא רשומה נפרדת, אבל עדיין סדרה מצויינת! למרות שבאמת קשה להאפיל על הצלחת הפרק הראשון.

    השבמחק
  3. גיליתי את הבלוג במקרה, כשחיפשתי ביקורת בעברית על הסידרה שכתבת, כי רציתי לראות מה אנשים אחרים כתבו מישראל. החלטתי שאסתפק בזה ולא אקרא ביקורות נוספות בשביל לא להרוס לעצמי את חוויית הצפייה. אהבתי את הבלוג והוספתי אותך לקבועים שלי בשביל לעקוב (:

    (startpage מנוע החיפוש, הציג אותך בתוצעות הראשונות)

    השבמחק
  4. תודה רבה הלן! לכבוד הוא לי ואשמח מאוד אם תשובי לקרוא ביקורות נוספות. אני כן רוצה להזהיר אותך לגבי טאצ' - שעל אף שהפרק הראשון מיוחד מקורי ומדהים, כפי שמימי חזתה - הבאים אחריו מחוירים לעומתו ומהווים סוג של חזרה לטעמי. מה שריגש והרטיב את העין בפרק הראשון, גורם לגלגול עיניים בסגנון "שוב?" בפרק החמישי.

    השבמחק
  5. כן, אני בהחלט מסכימה, התחלתי להיות מודעת למניפולציות שמופעלות על הצופה בערך בנקודה שאת כתבת, עם זאת לא אפסיק לראות את הסידרה, וזה טוב שהיא מתחילה לשנות כיוון לקראת סוף העונה הראשונה והופכת להיות יותר סידרת מתח עם החידה של מה מסתתר מאחורי דלת 6.

    אני נהנית לקרא כאן ביקורות, למרות שאני יותר חובבת את המסך הגדול, אני שבה לקרא כאן בשביל לגלות סדרות איכותיות חדשות והוספתי אותך לקבועים שלי בשביל לקבל עידכונים.

    השבמחק
  6. שלום אודין, במקרה הגעתי לכאן כשחיפשתי אחר סדרה זו שרציתי לראות מזה הרבה זמן. היכן ניתן למצוא אותה. יש אותה ביס וי. או. די. או...

    כל כך רציתי לראות סדרה זו אבל היא לא שודרה בטלויזיה לפחות לא בהוט. ודבר נוסף אחד יש רק עונה אחת?.

    השבמחק

תגובות זה פאן!