יום שישי, 28 באוקטובר 2011

Revenge - נקמה

נקמה היא סדרה חדשה של רשת ABC, כרגע משודרת בארה"ב תחילת העונה הראשונה וכבר הכתה כמה גלים בכך ששובצה מול CSI וחוק וסדר, ונצחה ברייטינג של פלח גילאי 18-34.


הסדרה מבוססת בגדול על הסיפור של הרוזן ממונטה קריסטו אבל לי היא בעיקר מזכירה את השיר "סאני קיים הום" של שון קולבין. אביה של אמנדה קלארק הקטנה, היה לוקח את בתו לנפוש בהמפטונ'ס (רצועת חוף מאוד יוקרתית עם בתים היסטורים לנופש) מדי קיץ עם כמה חבר'ה מהעבודה שלו (קרן גידור, שזה קטע של השקעות, לא נכנס לזה), עד שלילה אחד הכל השתנה. שוטרים פרצו לבית הנופש בהמפטונס ואסרו את אבא. מסתבר שחבריו לעבודה של אביה חברו יחד והאשימו אותו בקשר עם הטרוריסטים שגרמו לאסון התאומים. אביה של אמנדה נשלח לכלא, אמנדה נשלחה לבית מאסר לקטינים וחייה נהרסים.


אמנדה יוצאת מהכלא חסרת כל, מרירה וכעוסה, לגלות שאביה, שהיה כל עולמה, נפטר בכלא לאחר שלא ראתה אותו עשר שנים. הוא משאיר לה סכום כסף אדיר מחברה בה השקיע ששגשגה מעבר לכל דמיון, והסבר מפורט למה שקרה לו. מעל הכל, הוא כותב לבתו האהובה, הכי חשוב לי שתסלחי להם.
אבל אמנדה לא מתכוונת לסלוח.


היא משנה את שמה לאמילי ת'ורן, חוזרת להאמפטונ'ס, בלי שאיש יוכל לזהות אותה, במטרה לנקום בכל אחד ואחד מאותם סו קולד חברים, שקשור לקונספירציה ששלחה את אביה לכלא.
אמנדה/אמילי היא צעירה בלונדינית יפיפיה, חריפה עם חיוך ממתיק סוד ולב של אבן. המטרה שלה היא אחת ויחידה. הרס מוחלט. עין תחת עין. יש לה תוכנית מחושבת וברורה איך לשרוף את כל הצוות עד עפר, שום דבר לא מאולתר, היא לא צועקת, לא שוברת דברים. דוגמאת מופת למשפט "נקמה היא מנה שעדיף להגיש קרה".
לצד כל אותם רשעים מעברה בהם באה לנקום, היא פוגשת גם את אהבתה הראשונה מהעבר, הבן של בעל הבר המקומי, שידיו לא נכתמו בקונספירציות של שכניה העשירים. הילד גדל להיות בחור חמד, שעוזר לאביו בבר, וחולם להשיט את ספינתו לה קרא באופן רומנטי-טרגי "אמנדה" הרחק לטהיטי ולהתנדב ל"צלב האדום".


אבל  אמנדה/אמילי לא הגיעה לנפוש וגם לא להצית מחדש את להבת האהבה הישנה (זו שברחה לי). היא באה לנקום. ומי שיפגע בתהליך, סו בי איט.


הצופה כואב על אמנדה, מזדהה עם אמילי, ומוצא עצמו מנסה לנחש מה הצעד הבא שלה. מי על הכוונת, ואיך הוא ייפול.
שווה נסיון, המשחק לא רע, העלילה מצויינת, סדרה זורמת, מעניינת, קלילה.
אני אתן לה 7 מתוך 10, בתקווה שהיא תמריא לאן שאנחנו חושבים שהיא תמריא.              

12 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. אני לא יודע למה את נותנת לסדרה רק 7 מתוך 10.
    אני התחלתי לראות אותה בעקבות ההמלצה כאן, ועל כך אני חייב לך תודה. פשוט התאהבתי בסדרה.
    העלילה משגעת, השחקנים מעולים, הרעיון מבריק, ואהבתי מאד את הרימייק שעושים לרוזן ממונטה כריסטו בעידן המודרני.
    אני הייתי נותן לה 10 מתוך 10.
    אני לא יכול לחכות בין פרק לפרק...!

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל, וואו! איזה כייף לשמוע! תודה רבה שהגבת.
      הבעיה שלי עם לתת לסדרה 10 זו דווקא השחקנית הראשית שהיא קצת פרווה לעתים. ואז נוצר מצב שהכתיבה מתעלה על אופי הגיבורה. לא כל כך הרגשתי אותה ממריאה, אבל פספסתי מספר פרקים ובעקבות המלצתך אתן לה עוד נסיון. שוב תודה על תגובתך!

      מחק
    2. סדרה חבל על הזמן אין דברים כאלו שיהיה עונה שנייה אני מכור

      מחק
  3. לי נמאס מקיומה ומנקמתה של אמנדה אחרי כמה פרקים, לדעתי הרוב נגעלים מקיומה של אמנדה.. נמאס מהרחמים העצמיים שלה על עצמה כאילו אביה הראשון שנבגד מאז ומעולם ובסיכומו של דבר היא גרועה יותר מכולם !
    מה שכן אני מסכים לחלוטין שבחירת השחקנים היא מעולה כמעט ברמה של האוס למרות שכאן אין גיבור ראשי אחד או שניים אלא איזה עשרה, חבל רק שלא זורמים עם העלילה המסובכת מעצמה ומנסים כל הזמן להכניס כל מיני אלמנטים לעוסים מסדרות אחרות !

    השבמחק
  4. עודד השודד - אני לגמרי חולק עליך.
    יכול להיות שאמנדה לוקחת את הנקמה שלה קצת יותר מידי רחוק ונהיית דומה לאוייבים שלה במידה מסויימת. אבל זו טבעה של נקמה. מי שבוחר בדרך הזו יהיה חייב להתלכלך בבוץ שהוא נכנס אליו.
    זה גם נכון שלא פשוט להתחבר אל הדמות שלה, וזו בעיה בסדרה שהיא הגיבורה הראשית שלה, ולכן אני מבין את הרתיעה שלך מהסדרה.
    עם זאת, בתור פריק של סדרות, ואחרי שסיימתי לראות את כל העונה הראשונה, אני עדיין עומד בדעתי שזו אחת הסדרות הטובות ביותר, שעלו על המסך בתקופה האחרונה, מבחינת שחקנים ורמה של עלילה.
    ועל זה נאמר "על טעם ועל ריח אין להתווכח"...

    השבמחק
  5. האם מישהו יודע האם תוקרן עונה שנייה? ואם כן מתי?

    השבמחק
  6. עדיין לא פורסם תאריך מדוייק למיטב ידיעתי, אך מדובר בתחילת עונה שניה בספטמבר הקרוב, בימי ראשון.

    השבמחק
  7. גם אני התחלתי לראות את הסדרה בעקבות ההמלצה פה באתר. אני חייב לציין שבאמת מדובר בסדרה טובה שהולכת ומשתבחת מפרק לפרק. העלילה מעניינת ומותחת, השחקנים והליהוק אכן מוצלחים אבל באמת ישנה בעייתיות בנוגע לליהוק של השחקנית הראשית. אני מסכים עם המבקרת בנוגע להגדרתה המדויקת שהיא "מעט פרווה". בוא נאמר שהיא "בסדר" אבל לא מצליחה להכניס את העוצמה, האנרגיה והתשוקה שצריכים לאפיין (לטעמי) את הדמות שלה.
    חוץ ממנה שאר ליהוק השחקנים היה באמת מצוין ובראשם ניצבת מדלן סטו המצוינת (בתפקיד ויקטוריה).
    מומלץ בחום...

    השבמחק
  8. מתי תתחיל העונה השלישית ???

    השבמחק
  9. טהיטי התכוונת להאיטי

    השבמחק

תגובות זה פאן!