יום שישי, 3 בפברואר 2012

Smash - להיט



סמאש - הינה סדרה מוזיקלית חדשה שהחלה ממש עכשיו בארה"ב ברשת NBC. בין מפיקיה סטיבן שפילברג, ניל מרון וקרייג זדן. 
סמאש עוסקת בהעלאת מיוזיקל המבוסס על חייה של מרילין מונרו ובאנשים מאחורי הקלעים כמו גם בקדמת הבמה. השחקנים, הכותבים, המלהקים, הכוריאגרף המפיקה וכו'. 


הרבה פרצופים מוכרים כיאה להפקות שפילברג:
דברה מסינג (גרייס מ- ויל וגרייס) משחקת את ג'וליה יוסטון, כותבת השירים של המיוזיקל יחד עם כריסטיאן  בורל בתפקיד תום לוויט הגיי הדרמה קווין שמשחק מדהים כאן! (מעניין שלקחו את דברה מסינג להצמד לגיי כחבר הכי טוב, מאיפה חשבו על זה?) יוסטון ולוויט צמד הכותבים הם אלו בעלי ההשראה לכתוב מחזמר על מרילין ודוחפים את החלום שלהם קדימה, למרות הבלאגנים הנגרמים בדרך, בינהם בעיות של יוסטון עם בעלה (שהבטיחה לקחת שנת שבתון לטובת נסיון אימוץ ילד) ותום שלא אוהב את הבמאי וכן הלאה.


ואם כבר אמרנו במאי, את הבמאי דרק ווילס משחק ג'ייק דאבנפורט הבריטי(המדען מפלאש פורוורד ואפשר לחפור עוד יותר אחורה ולהזכיר לכם אותו מ"הכשרון של מר ריפלי" שהוא שיחק את החבר הגיי באוניה בסוף הסרט) שהוא על אף מצויינותו בתחומו, דיי חלאת אדם רודף שמלות וחסר מצפון.


ואם כבר אמרנו חסר מצפון, מצטרפת כוכבת ענקית לרשימה - אנג'ליקה יוסטון כאיליין ראנד, המפיקה. זו ששמה את הכסף בעצם, שבדיוק במרכז גירושים מכוערים.


ואיך אפשר מיוזיקל על מרילין בלי כוכבות?
יש לנו את קת'רין מקפי שמשחקת את קארן קארטרייט, שחקנית שלא מצליח לה ותקועה בעבודתה כמלצרית עם חבר נשמה בריטי שמאמין בה ומאוהב בה בטירוף, והורים שחושבים שהיא מבזבזת את זמנה ומרצה ברדיפת חלום שלעולם לא יתגשם. קארן היא שחרחורת צנומה, מדהימה ביופיה בעלת קול של מלאך, ופייבוריטית לתפקיד מרילין לדעת הבמאי ווילס.


מייגן הילטי היא אייבי לין, שחקנית במה עם נסיון שרוצה תפקיד סולו, רוצה לפרוץ. אייבי כבר משחקת במחזמר של יוסטון ולוויט אבל לא בתפקיד ראשי. יש לה את הלוק הבלונדיני, הסטייל המריליני, הסקס אפיל וכמובן החזה. גם לה כמובן יש את המשפחה הממש לא תומכת בחלום הברודוויאני.


סמאש שזורה נאמברים, ריקודים, הופעות, תלבושות, זרקורים, הרבה שמייח לעיניים וקטעי הביניים שמראים דווקא כמה הכל לא כל כך זוהר בעולם הבמה. המניפולציות, הבעיות, התחרות האדירה, המלהקים המפהקים.


לשפוט ע"פ הפיילוט, סדרה מדהימה בעיניי. המשחק נהדר, הדו שיח אינטיליגנטי (עד כמה שיש כבר אינטיליגנציה באן בי סי) הדמויות מופלאות, אני כבר התאהבתי בקת'רין מקפי המרגשת והאמיתית. הרבה על החלום וההתפכחות למציאות הקשה.


ניסיתי להמנע מההשוואה, אבל לעומת Glee ולמי שזוכר, "תהילה", סדרות מוזיקליות מאוד פופולאריות כל אחת בדרכה שלה, לא מדובר כאן בבני נוער. לא דוחפים בכוח לפה של הצופה את ההתמודדות עם בעיות חברתיות (סמים/גזענות/הריון/אלימות וכו') זו לא סדרה מחנכת. זו גם לא סדרה מציאותית מדי, יש בה את הפן הסכריני, אבל אין בה את האג'נדה הברורה של Glee ותהילה.
מאוד נהנתי, סדרה שבהחלט תכה גלים ובצדק! 
10 מתוך 10 ללא צל של ספק.

תגובה 1:

  1. אני מתה על סדרות מוזיקליות ועל מחזות זמר באופן כללי. כנראה שזו נטיה של כל מי שלא יודע לשיר בעצמו. בדיוק ראיתי את שורת המקהלה בסרטים לצפייה ישירה..גם מומלץ.

    השבמחק

תגובות זה פאן!