יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

It's Always Sunny in Philadelphia - פילדלפיה זורחת

פילדלפיה זורחת היא כנראה אחת הקומדיות המקוריות והחצופות ביותר שאמריקה מעזה להראות  בלוח השידורים. עונה שביעית התחילה בארה"ב, עונה שישית אם אני לא טועה ב-יס.
לאמריקה יש נטייה להדבק למיינסטרים. גם ב"נשואים פלוס" שנחשבה בזמנו שוברת גבולות, כאשר רוב קומדיות ה"משפחה" למרות הכל ואחרי הכל התרכזו באהבה ושוויון, באה דמות בשם אל באנדי, שהצהיר שנישואים זה סיוט, ואשתו בלתי נסבלת. אפילו שם, בסופו של יום, כשמישהו העז לפגוע בה באמת, הוא קם והציל אותה והכל היה חיבוקים ונשיקות וסוף טוב.
בפילדלפיה זורחת אין סופים טובים.


קם אדם אחד בבוקר, נקרא לו רוב מקלהני, ויצר סדרה ח-ו-ל-נ-י-ת.
אין דמויות שהן באמת בסדר. כולם שרוטים והזויים מעבר לכל הגיון. השיחות בינהם הן הגאונות של התכנית. הדרך בה הם מתחילים שיחה הגיונית עם קונספט מובן ומגיעים למקום אחר לגמרי שאף בן אנוש (מחוץ לכלא) לא היה מעלה על דעתו...היא מבריקה.
האנשים בסדרה הם לא דוגמני בועות פלסטיק של מגזינים (אל תטעו, הם עדיין נעימים לעין, אבל זה לא רייצ'ל ומוניקה)
מדובר בחבורה של חמישה אנשים שמנהלים פאב בפילדלפיה, הכי מרוכזים בעצמם מנותקים מהמציאות וסאדיסטים שאתם יכולים לדמיין. בכל תחילת פרק גם אם קצת הרגשתם שהצלחתם להזדהות, קצת מבינים מאיפה הם באים, איכשהו עד אמצע-סוף הפרק נותרים עם פה פעור לא מאמינים לזוועות שקורות שם.
נתחיל עם הדמויות, כי באמת זו סדרה שמגיעה פעם בחיים ואני יכולה לדבר עליה אין סוף.


די ריינולדס - הבחורה היחידה בחבורה, ניתן לה זכות ראשונים. די בלונדינית גבוהה ורזה, יחסית חיה את החיים הכי נורמלים שם כי היא עובדת כמלצרית בפאב ששייך לאביה ואחיה, ויש לה אפילו דירה שכורה משלה אבל פסיכית.


דניס ריינולדס - על אף שהוא אחיה התאום של די, אין בו שום רגש כלפיה. בעל הפאב, אם חייבים לתת לו מעמד, אז הוא די המנהיג של השיגעון שם, אבל לא תמיד, מאוהב בדמותו, מתייחס לבחורות כמו זבל, אבל אל תטעו, הוא לא שוביניסט. הוא נותן זכויות שוות. לכולם הוא מתנהג כמו זבל. חי בעולם משלו.


פרנק ריינולדס - אבא של די ודניס, משחק אותו דני דה ויטו, איש עשיר ומופרע שמבזבז כסף כמו מים על שטויות ואין בו שום תכונה אבהית, גם הוא מרוכז במיוחד בעצמו ופסיכופת, אבל זה לא חוכמה להגיד, הם כולם כאלה. הוא התגרש מאימם של התאומים ועובר לגור עם צ'רלי.


מאק - יוצר הסדרה עצמו, משחק אותו, קצת טיפש יחסית לדניס, בעיקר מושפע מהסביבה, חובב אומנויות לחימה וספורט אקסטרים למרות שבשניהם הוא רע במיוחד.


צ'רלי - בחור די דוחה, איש התחזוקה של הבר. צ'רלי הוא אנאלפבת שמסניף דבק, אוכל מהרצפה, לא מתקלח לעולם, סטוקר, ואם אני חייבת לבחור, הכי מוזר בחבורה.


הסדרה הזו, מתאימה במיוחד לגברים, שאוהבים את המוסר הפרוץ וחוסר כל הגיון או רומנטיקה. אבל עדיין, מרוב ייחוד, הסדרה היא באמת טעם נרכש. יש הרבה קטעים מגעילים מדי, גסים מדי, נוראיים מדי ולא מתאימים ללב החלש. החבורה מסתבכת עם החוק על בסיס קבוע, סמים, פריצות, זנות - יופיעו בכל פרק מן השורה.
סתם דוגמא לפרק ממוצע. יש תוכנית ריאליטי בארה"ב, שמגיעים לבית ועושים לו אקסטרים מייק אובר. שזה גם השם של התוכנית. הורסים את הבית האומלל עד עפר ובונים בית חדש מנצנץ וכייפי לתושביו.
בסוף המייק אובר, מביאים אוטובוס ענק שיעמוד ויסתיר מפני המשפחה את הבית ואז מזיזים אותו לראות את פני המשפחה הזורחים וההמומים.


החבורה התלהבה מהתוכנית והחליטו לעשות מעשה טוב לשם שינוי, הלכו לבית של מהגרים מקסיקנים במורד הרחוב, בית שמבחוץ נראה להם מספיק זנוח ל"תוכנית" שלהם, הביאו מצלמה, ופטיש. הם לא חשו איזשהו צורך להזהיר את המשפחה הגרה שם, ופרצו פנימה. פרנק משיג להם בינתיים אוטובוס לגראנד פינאלה, ממש כמו בתוכנית אותה הם מחקים. הם נכנסים לבית, שורפים, מנפצים, שוברים קירות, עד שלא נשאר מהבית דבר. כאן בעצם מתחילה הבעיה. אף אחד מהם לא באמת יודע לבנות ואין להם את הכסף או הרצון לקנות למשפחת המהגרים המסכנה ריהוט חדש. המשפחה האומללה מגלה את הבית שלהם בהריסות, וזה קצת דופק את התוכנית עבור דניס ומאק שרצו שהמשפחה תופתע. אז הם עושים את הדבר ההגיוני היחיד שעולה בדעתם. וזה חוטפים אותם....


אם נשמע לכם מעניין, תנסו. טעם נרכש, אבל מבטיחה לכם שלא ראיתם סדרה קומית כזו וגם לא תשכחו את חווית הצפייה כל כך מהר. יס לא ידעו מה יש להם ביד ולא שיווקו את התוכנית הזו נכון, והרבה פספסו אותה בגלל זה וחבל.
נותנת לזה 10 מתוך 10.

2 תגובות:

  1. איזה כבוד להגיב ראשונה.
    תתחדשי על הבלוג יפתי החדה
    נהניתי לקרוא ומצפה בקוצר רוח לעדכון הבא
    רק תגידי איפה כאן תיבת הבקשות כי יש לי כמה סדרות בקנה שאני שוקלת להתחיל לראות.....

    השבמחק
  2. תודה מותק! וכמובן שאת יכולה לבקש כל דבר, יש לי כבר כמה דברים בקנה, אולי אנחנו מתואמות :-)

    השבמחק

תגובות זה פאן!