יום שני, 2 בדצמבר 2013

ברוקלין תשע תשע, בני ערובה ושילד - Brooklyn nine-nine, Hostages & S.H.I.E.L.D

"זאת היא עונה כזאת חבוב, זה רק הסתיו, וזה עובר" המלצות על שלוש סדרות מבטיחות שיעבירו לכם את הסתיו בכייף. דרמת מתח, גיבורי קומיקס וקומדיה קלילה לקינוח.


נתחיל דווקא בקומדיה, כי אומרים תמיד לפתוח במשהו מצחיק.


ברוקלין תשע תשע היא קומדיית פשע חביבה בכיכובו של אנדי סאמברג מ"סאטרדיי נייט לייב".
העלילה דיי בנאלית, ג'ייק פראלטה הוא בלש מבריק, מצליח, אהוב על כולם, תמיד צעד אחד לפני כל המחלקה, בעל כמות אדירה של מעצרים והכל נעשה בצורה סאמברגית להפליא,  הווה אומר פאנקי מוזר מצחיק שכזה.
לצידו של סאמברג משחקת מליסה פיומרו (איימי סנטיאגו) השותפה החטובה שעדיין לא ממש נכנעת לקסמיו (?) של סאמברג, אבל יום יבוא...יום יבוא. בפרק הראשון, מגיע קפטן חדש, רציני עם אג'נדה לשנות את פני המקום, ולא מקבל את השטויות של פראלטה כמו קודמיו. קפטן ריי הולט (אנדרו בראואר - מ"האוס", בין השאר) מגיע כניגוד מוחלט לקלילות השטותניקית של פראלטה, וההתנגשויות הקטנות האלו מקשטות את המסך, ומוסיפות הרבה עניין וצבע לסדרה.

קלילה וכייפית


למה זה רע?
זה לא רע, אבל זו קומדיה, וקשה לעשות קומדיה טובה ובאמת קורעת, בעיקר לישראלי הממוצע וחמור הסבר לעומת האמריקאי האל או אל. זה גם קצת בנאלי וקצת מזכיר את הסדרה "סייק" (מבחינת - אני כוכב אני עילוי אבל ליצן ומעצבן את כולם בעודי פותר להם את המקרה מול העיניים), אבל אולי זה בעצם דבר טוב.


למה זה טוב?
כי זה אנדי סאמברג. וזה אומר המון. שחקן קומי אדיר שמגיע פעם בעשור, התזמון, ההבעות, פשוט נפלא, והסדרה סובבת אותו אז כנראה שהוא ירים אותה לרמה הקומית שלו, וגם זה, אומר המון. נכון שהעלילה בנאלית, אבל ההומור הוא מהסוג החדש, מהסוג שבודק גבולות, עד כמה ש FOX הקונפורמיסטית מוכנה לבדוק גבולות. הסדרה קלילה וכייפית, הרעים הם רעים, הטובים תמיד מנצחים, אין הייזנברג ואין אבו נזיר לפתל את העלילה, פשוט עשרים ושלוש דקות של פאן טהור.


ימי שלישי, FOX


בני ערובה


אם אמרנו שב"ברוקלין" יש מן הצפוי מראש, והטוב תמיד מנצח, הרי ש"בני ערובה", דרמת מתח מבית CBS, היא ההפך המוחלט. יוצרי הסדרה אלון ארניה, עמרי גבעון ורותם שמיר, יצרו את הסדרה הזו כגרסה לסדרה ישראלית (בעלת אותו השם?) אשר תחל שידוריה בערוץ 10 ב16.10. גאווה ישראלית, גאווה ישראלית, אבל למה הם מקבלים קודם?
קטנוניות בצד, הפרק הראשון מאוד מבטיח.
טוני קולט (חתונתה של מיוריאל, טרה) היא ד"ר אלן סנדרס, רופאה כירורגית מאוד נחשבת שעומדת לבצע ניתוח בנשיא ארצות הברית בכבודו ובעצמו. היא מתראיינת על כך לטלויזיה ונדמה שזהו אחד הרגעים היותר זוהרים בחייה של סנדרס, אם לשני בני נוער: מורגן, הבת השקטה וג'ייק, כוכב הלקרוס. סנדרס היא גם אשה אוהבת לבריאן (טייט דונובן), מנהל הלקוחות המצליח שעדיין מוצא זמן בלו"ז העמוס, לאמן את קבוצת בנו. וכל המשפחה המושלמת הזו גרה בבית מושלם עם כלב מושלם ועומדים לשבת לארוחת ערב משפחתית מושלמת בדיוק כאשר פולשים להם הביתה קבוצת רעולי פנים עם נשקים ומציעים לדוקטור הטובה הצעה שבאמת, לא כדאי לה לסרב לה, את סוכן ה-FBI האמביוולנטי משחק דילן מקדרמוט. המלצה שלי, אל תראו את הטריילר, אל תקראו על הסדרה לפני. יש שם סודות קטנים גדולים שמתגלים ונפרשים על כל שעל בעדינות ובתזמון מצוין, אלו עלולים להרמס על ידי קריאת שתי שורות ב-IMDB. .
?אז מי פה בעצם הבאד גיא

למה זה רע?
המבקרים לא עפו עליה, הדיאלוגים היום יומיים מעט שחוקים והמשחק הלא סופר-אמין של הבת, אבל אלו דברים שעוד עשויים להשתנות בהמשך.


למה זה טוב?
כי זה מותח. דילמות קורעות לב זה מעניין, התפוררות המשפחה המושלמת אל נגד עינינו. היפוך היוצרות, מי הטוב פה ומי הרע? דעתנו משתנה על כל פיסת מידע נוספת הניתנת לנו בקמצנות של מזון לדגים באקווריום קטן.


ימי שני, CBS


סוכני S.H.I.E.L.D, שיתוף פעולה בין ABC, מיוטנט אנמי (חברת ההפקה של ג'וס וידון - שכתב וביים את "הנוקמים")  ו-מארוול, מגיעה סדרה שנקודת התחלתה היא בעצם סיומו של הסרט "הנוקמים" ואיירון מן 3. אז מסתבר שהסוכן פיל קולסון עדיין חי, ואפילו משחק אותו, אותו השחקן - קלארק גרג, אשר מקים צוות מובחר של אנשי S.H.I.E.L.D -
(strategic homeland enforcement logistics division) אשר תפקידם למצוא עוד אנשים בעלי כוחות מיוחדים באשר הם, לבדוק אותם, לעקוב אחריהם ופחות או יותר להשאיר את האילוזיה של סדר והממשלה יודעת מה היא עושה. הצוות מורכב מ- מלינדה מיי (מינג נה וונג) - מומחית נשקים וטייסת בחסד.
גראנט וורד (ברט דאלטון), סוכן חשאי מומחה לחומרי נפץ ולא ממש מסתדר עם אנשים.
פיץ-סימונס - ה"קיו" של השילד, ג'מה סימונס וליאו פיץ הם המוח המדעי הצעיר והמבריק אבל הלא-סותם את הפה שאחראים לכל הגאדג'טים, חידושים, מחקר ובעצם כל דבר שמצדיק מעבדה.
אליהם מצטרפת בפיילוט - סקיי (קלואי בנט), שעד עתה פעלה לבדה כהאקרית מעולה ובכלל מוח חריף למדי, כנגד שילד אך היא מתחילה להבין שיש בחוץ דברים מפחידים יותר מהארגון המדובר, ומסתקרנת.
Marvel? check! Special effects? check! Gadgets? check! what's not to like?


למה זה רע?
המשחק של בנט די מעצבן, היא כמעט הורסת את קטע ההאקרית המגניבה עם כל האובר אקטינג, אבל רק כמעט.


למה זה טוב?
זה קומיקס. גיבורי על, כוחות מיוחדים, אנשים יפים, גאדג'טים, ג'וס וידון, אפקטים, מה יש לא לאהוב?


ימי שלישי, ABC



4 תגובות:

  1. אחלה פוסט! שיחקת אותה תודה

    השבמחק
  2. התגעגעתי להמלצות שלך (שבדר"כ מעולות), מקווה שתכתבי לעיתים יותר תכופות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, איזה כייף לקרוא :) מקווה לא "להעלם" יותר

      מחק

תגובות זה פאן!