יום שני, 2 בדצמבר 2013

טוויסטד - Twisted

לאחר הצלחת הסדרה "שקרניות קטנות ויפות", ודשדושה של אחותה הצולעת "משחק השקרים", רשת ABC Family ממשיכה באותו קו נוער-מסתורין עבור אותו קהל צעיר והורמונלי והפעם - טוויסטד.

דני דסאי, ג'ו ולייסי הם חבורת בי אף אף עוד מינקותם. בגיל 11, דני רוצח את דודתו (הסיבה אינה ידועה) ונשלח למוסד לעבריינים צעירים לחמש שנים הבאות, משאיר את חברותיו הטובות לייסי וג'ו בטראומת חייהן. לייסי מתמודדת על ידי התרחקות מכל דבר שהזכיר לה את דני, כולל ג'ו המסכנה, והופכת לתיכוניסטית פופולארית עם חבר ספורטאי וחברות לשופינג. ג'ו, לעומתה, נשרה די מוקדם מתחרות הפופולאריות, הפכה לתלמידה טובה אבל שקטה, מופנמת ומבודדת חברתית להוציא את פגישות ה"חרישה" לפני מבחנים עם חברה הטוב ללימודים, ריקו, שהוא עצמו עוף מוזר ומבודד.


כעת לאחר שהרצה את עונשו, חוזר דני לאותה עיירה ולאותם אנשים, יחד עם אמו (אביו נפטר בינתיים) ומנסה למצוא צ'אנס בין כל השיפוטיות ומלמולי השנאה הרוחשים סביבו בכל מקום. תחילה דני זוכה חזרה בחברותה ואמונה של ג'ו, לייסי לעומת זאת נשארת קצת מרוחקת ובדיוק כשנדמה שאולי יש לדני המסכן תקווה לחזור להשתלב, נרצחת נערה בביתה, באופן נוח ביותר, לאחר שאותה הנערה סימסה לדני שהיא יודעת למה הוא הרג את דודתו.

מלכת הכיתה, בת השריף וסוציופת


כמובן שנפתחת חקירה, אך כל אצבע במחוז פונה בהאשמה אל דני וזה הזמן אולי לציין שאבא של ג'ו, הבחורה היחידה בעולם שאולי כמעט מאמינה לו, הוא שריף העיירה הדולק בעקבותיו.


הסדרה מתרכזת בשתי זירות. האחת בתעלומת הרצח, שהיא מאוד נקיה ותמימה, תחשבו פחות דה קילינג ויותר...החמישיה הסודית. חוקר את התעלומה, השריף החביב והילדים מתגייסים לחקור בעצמם בדרכים מאוד ילדותיות ודי טיפשיות, מאוד סטייל "שקרניות" ו"משחק השקרים"רק עם משחק מעט יותר טוב, אבל בואו נאמר ששום אמי לא ממתין בקצה המנהרה עבור איש מהם. הזירה השניה היא בפן הפסיכולוגי של אם ובנה המנסים להשתקם בעיירה שפשוט מסרבת להניח להם. דווקא ההתמודדות וההתאקלמות מצויירים יפה פה, ואפילו מרגשים לעתים. את אמא של דני משחקת דניס ריצ'ארדס, למרות שבאמת, "משחקת" זו מילה כל כך גדולה...


התעלומה בנויה בדיוק כמו ב"שקרניות" ו-"משחק השקרים", כל הפרק משכנעים אותך שאיקס הוא הרוצח ורק בששים שניות הסיום, הופכים את הקערה על פיה. אבל אחרי רבי המכר של שרה שפרד (שאגב, הסדרה הזו דווקא לא מבוססת על ספריה, היא רק מחקה אותם), לא נפלתי מההלם. זה מותח, אין ספק. הייתי מתה לדעת למה דני רצח את דודתו. הוא אומר שרק הוא יודע את הסיבה ושלעולם לא יוכל לחלוק אותה עם איש, מה היא יכולה להיות? מתה לגלות, אבל בינתיים העלילה נופלת לכל גומחה קלישאתית תיכונית שבדרך. דני מנסה להתקבל לקבוצת הפוטבול, לייסי עושה מסיבת פיג'מות ויש הצגה בבית הספר שג'ו בתפקיד ראשי, דוחפים מנת יתר של תיכון ותשובות - אין.


לסיכום,


הסדרה קלילה וזורמת אבל לא מביאה איתה שום דבר חדש. מורגש זלזול רב בכל הקשור לבניית דמויות, דיאלוגים ואמינות בכדי שיוכלו להתמקד בתעלומה, שהיא משחק מסתורין חביב לכל היותר.
אם אתה בן נוער, או נער בלבך, אם צלחת את "שקרניות" למרות המשחק ואת "משחק השקרים" למרות העלילה, הסדרה הזו בשבילך!


ולכל השאר, אני חושבת שאוכל לסכם את הביקורת הזו במילה אחת. Don't


השבוע התחיל ב-יס.

4 תגובות:

  1. מסכים לגמרי! ממרום גילי זה לא בשבילי...

    השבמחק
  2. החזקתי שני פרקים והרמתי ידיים

    השבמחק
  3. התגעגעתי לפרסומים שלך, למה הפסקת לפרסם במשך הרבה זמן? :(

    השבמחק
  4. חחח, כתבתי משהו ממש דומה בפוסט האחרון שהיא פירסמה :) העיקר שהיא חזרה :)

    השבמחק

תגובות זה פאן!