יום שני, 12 בדצמבר 2011

Grimm -גרים


גרים היא סדרת מתח-פשע-פנטזיה שכזו מבית NBC, החלה עונה ראשונה בארה"ב בסוף אוקטובר. 
ניק ברקהארדט, בלש במשטרת פורטלנד משחק אותו דיוויד גוינטולי שאני מכירה מסדרה מאוד מתוקה וגם מאוד מבוטלת אחרי עונה אחת שנקראה פריבילג'ד (סדרת בנות מקסימה ששודרה ב2008) אולי אם פעם אני אחליט לכתוב על סדרות פחות חדשות אני אכתוב עליה, אבל נחזור לניק.
אז ניק הוא בחור חמד שחי עם ארוסתו, והוא חונן בכשרון מיוחד לקרוא אנשים. הוא יכול להסתכל על כל אדם זר ברחוב ולנחש במה הוא עובד, מה הוא אוהב, איפה הוא גר מה עבר עליו וכאלה. אבל יום אחד מגיעה דודתו של ניק, שגידלה אותו כבנה כאשר התייתם מהוריו, דודתו בשלבים הסופניים של מחלת הסרטן האיומה, קירחת ומשתנקת, אומרת לו , תשמע ניק לא נשאר לי מלא זמן, הגיע הזמן שאספר לך את האמת. 


אתה בעצם צאצא של משפחת גרים. זוכר מהאחים גרים? אז זה לא היה סתם אגדות. בעולם ישנם יצוריים מפלצתיים שחיים ביננו ומתחזים לבני אדם, ומשפחת גרים לדורותיה, וצאצאיה בלבד יכולים לראות את היצור תחת המסיכה. לא זאת ועוד, אנו אלו אשר תפקידנו להגן על האנושות ולהלחם עד חורמה במפלצות האלו. וכעת זה תפקידך כי אני דיי בדרך החוצה. 


לא הספיקה דודה גרים לסיים סיפורה הבלתי יאמן והנה קופץ על שניהם מן הצללים יצור אפל ומפחיד שנלחם בדודה וכמעט הורג אותה.
הדודה נכנסת לקומה וניק הגרימי נשאר תוהה ומבולבל מול קראוון שלם שדודה השאירה, מצוייד במיטב הנשקים התקופתיים וספרים עם מידע תיאור ודיוקנים של מפלצות. ניק באמצע חקירה על נערה שלבשה קפוצ'ון אדום והנה נעלמה עוד ילדה עם קפוצ'ון אדום, או כפי שנאמר - כיפה אדומה.
אם יש כיפה אדומה, בטח יש גם זאב לא? 
ואז זה נהיה מעניין. 


אני לא רוצה להרוס יותר מדי, אז ממש בכלליות, כל פרק עוסק באגדה אחרת (לאו דווקא של האחים גרים...סתם, אגדה), מתחיל בפשע המיוחס, ניק מקבל את החקירה והפרק מסתיים בסוף טוב, ניק פתר הכל, עלה על איזו סוג מפלצת זו היתה והולכים הביתה.


אני די חלוקה לגבי הביקורת. כי כן, הרעיון מעולה! המשחק אחלה, אין תלונות, העלילה מגניבה, השילוב של האגדה ברמיזות שכאילו אתם יודעים למה לצפות כי גדלנו על זה אבל זה הולך לכיוון אחר לגמרי - גם מקסים, הדיאלוגים בסדר גמור, אוירה דרמטית ומותחת בו זמנית, מתובלת ברגעי הומור. מכל הבחינות האלו, הסדרה לא רעה.
אבל...
זה סוג של חוק וסדר פוגש את מכושפות. 
סדרת משטרה מהסוג הכי בנאלי, הדמות הראשית עם הסייד קיק האפרו אמריקני ה"קול" שלא באמת פותר שיט ומשאיר את כל הזרקורים לכוכב, רמזים עבים מדי, מעט מאוד נשאר לדמיון הצופה אז אפילו אין פה את אלמנט ה-הו דיד איט, וספר עתיק עם תמונות של יצורים, להקל על התסריטאים לסחוט עוד שש עונות של "וואלה הגיעה מפלצת חדשה בעמוד 81 בספר של הדודה"
אז לוח הסתיו האמריקאי הביא לנו את גרים ואת היה היו פעם, שתי סדרות על אגדות בימינו אנו.
אבל אין השוואה לדעתי, היה היו פעם מצויינת, היא שונה, היא אולי נאיבית אבל לא בנאלית.
גרים, גם עשויה טוב, לי זה הרס שהיא מבוססת על סדרת משטרה, אבל אם אתם בקטע של המנטליסט/CSI/חוק וסדר/המפענחת וחבריהם, אז - תפדל.


6 מתוך 10
     

6 תגובות:

  1. הפרק הראשון נחמד, אהבתי

    השבמחק
  2. שאר הפרקים אחרי הראשון קצת במגמת ירידה לדעתי

    השבמחק
  3. מעניין. מזכיר קצת את עד עצם היום הזה שהדמויות לא יודעות בהתחלה שהן דמויות מסיפורי אגדות. אני בשמחה על כל סדרה כזו לילדים, שלפחות לא כוללת תכנים טפשיים ודמויות נוראיות כמו בוב ספוג.

    השבמחק
  4. סדרה אש!
    המתח עובד
    הדיאלוגים טובים
    הדמויות רובם בסדר
    מונרו בעיקר
    ועבודת המיחשוב מעוררי השראה
    נכון סדרת משטרה אבל ההדרת משובחת

    השבמחק
  5. היי
    אני אוהבת את הסידרה, הענין משטרתי תורם, כנ"ל הדמויות ניק ומונרו
    משהו יודע מתי מתחילה העונה השלישית

    השבמחק
  6. סדרה מדהימה!!

    השבמחק

תגובות זה פאן!