יום שישי, 4 בנובמבר 2011

Once Upon A Time - עד עצם היום הזה

עד עצם היום הזה, סדרת אגדות-מתח חדשה מרשת ABC, כרגע פרק שלישי משודר בארה"ב.


כזכור, שלגיה לא באמת מתה מהרעלת התפוח של המכשפה הרעה. הנסיך נישק אותה בתוך ארון הזכוכית, היא קמה לתחייה והם התחתנו וחיו באושר ועושר.
מה שאנחנו לא ידענו, הוא שביום החתונה, המכשפה חזרה, ואיימה על הזוג המושלם בקללה הנוראית ביותר, שהיא תגנוב מהם את הסוף הטוב. שלגיה, שבינתיים נכנסה להריון, הולכת עם בעלה הנסיך לבקר את האדם היחיד בממלכת האגדות אשר יוכל לספר להם מה עומד לקרות עם הקללה. עוץ לי גוץ לי. עוץ לי גוץ לי אומר שהוא יספר להם בתנאי אחד. שיאמרו לו את שמה של התינוקת שעוד לא נולדה. הוא מספר להם שהקללה עומדת להתרחש, והיחידה שתוכל לשבור אותה היא בתם לכשתגיע ליום הולדתה ה28. שלגיה מספרת לעוץ לי שהיא עומדת לקרוא לבתה "אמה" והזוג המלכותי חוזר הביתה ומתכונן לנורא מכל.




הקללה האיומה אכן מתרחשת,שלגיה והנסיך שחששו לחיי בתם, מחביאים אותה במן עץ קסום (שאח"כ מסתבר הוא פורטל לעולם האמיתי), כל גיבורי האגדות האהובים והלא אהובים, כולל המכשפה הרעה ועוץ לי גוץ לי, נקרעים מהאגדות, מהסופים הטובים, ומועברים אלינו, לעולמנו, לעיירה שהזמן בה עצר מלכת בשם סטוריברוק (נשמע קצת כמו סטורי בוק) במיין, ארה"ב. כל הגיבורים שוכחים מהיכן הגיעו ומי הם היו, וחיים את חייהם באי ידיעה מוחלט, יום אחר יום.


אז אמה סוואן, בתם של הזוג המלכותי (ג'ניפר מוריסון - ד"ר קמרון החמודה מהאוס), גדלה במשפחות אומנות, בודדה בעולם, חוגגת לבדה את יום הולדתה ה-28 בדירתה בבוסטון, זוכה לביקור לא צפוי, מילד חמוד וחכם בן 10 עם ספר אגדות גדול בידו. הנרי, מספר לה שהוא בנה שמסרה לאימוץ, והוא היחיד שפיצח את מה שכל העיירה לא יודעת. שהם כולם מסיפורי אגדות, ואמו המאמצת של הנרי היא לא אחרת מאשר...המכשפה הרעה.
אז אמה מחזירה את הנרי חזרה לסטוריברוק, היא לא מאמינה לדברי ההבל על אגדות ונסיכות, וגם אין בה חשק עז לחזור לחייו של הנרי. אבל הנרי מבקש ממנה רק דבר אחד. תשארי פה בעיירה שבוע אחד, רק שבוע, ותראי שאני צודק.
אז אמה נשארת. מתחילה להכיר את אנשי העיירה, מסתכסכת מאוד מהר עם המכשפה הרעה, מתיידדת עם השריף החתיך, וחוברת עם מורתו של הנרי הלא היא...אתם עוד תגלו.


סדרה מקסימה. בכלל לא קיטש כמו שהיא נשמעת. היא רצינית, מותחת, קודרת וקסומה.
זה לא שרק ולא "מכושפת", היוצרים לא מחפשים להקל את האוירה או לזרוק פה ושם קלישאות משעשעות על עולם הבדיה, ההפך הוא הנכון. האוירה משרה על הצופה תחושה של כבדות ומציאות עגמומית מול תקווה. קלושה, אבל תקווה.


הפעם, זה לא אנחנו שבוחרים לברוח אל הסיפורים הטובים עליהם גדלנו. הפעם הם מגיעים אלינו.
אמנם אנחנו רק בפרק 3, אבל התפתחות העלילה,
השחקנים, איך שהסדרה עשויה, הדיאלוגים, המוזיקה, האוירה האפרורית והכל כך אמיתית...
אין מנוס - אני חייבת לתת לה 10 מתוך 10.
      

11 תגובות:

  1. ג'יניפיר גודווין ןג'ניפר מוריסון דומות זוועה! ופרינס צ'רמינג מאמם!

    השבמחק
  2. סדרה קסומה, יש שם אחלה נוף. אני כבר מכורה :) מקסים עד כמה שזה יפה..

    השבמחק
  3. את עדיין רואה את הסדרה? כי התחיל טוב ועכשיו צולע. עדיין ברשימת הסדרות שלי בsidereel אבל האחרון ברשימה כל עוד יש לי משהו אחר בקנה.

    השבמחק
  4. סדרה מעולה. בכלל לא לילדים, חכמה ורצינית. עשויה היטב גם הקטעים של האגדה וגם הקטעים של המציאות. גם הדמויות אז ועכשיו גאוניות במיוחד עוץ לי גוץ לי, כמובן! ממליצה לכולם לרוץ ולראות באתרי סרטים לצפייה ישירה אם לא ראיתם קודם ביס.

    השבמחק
  5. העונה השניה התחילה והיא אפילו יותר יפה מהראשונה! הכל פשוט מתחבר בלי מאמץ.. הסדרה האהובה עליי!

    השבמחק
  6. העונה השנייה התחילה בצורה הזויה >< אפילו הרגשתי קצת "האבלה" שאני צופה בזה (;]), אז הפסקתי.. אבל שוקלת להמשיך.. באמת התחילה בתור סדרה איכותית ומהממת! :)

    השבמחק
  7. מסכימה עם כל מילה! אמנם מבחינת אפקטים, הסדרה קצת חלשה לעומת סדרות לצפיה ישירה אחרות אבל היא אכן קודרת וקסומה ומורכבת ומותחת וכל סיום פרק אני מתה כבר לראות את הפרק הבא.

    השבמחק
  8. סדרה נפלאה !

    השבמחק
  9. I don't even know how I finished up here, but I assumed this put up was once good. I don't recognize who you're however certainly you are going to a famous blogger in case you are not already. Cheers!

    My page 3ds emulator

    השבמחק
  10. הסדרה הכי מושלמת שיש!!!!!!!

    השבמחק
  11. אוי נו... עוןנה 1 הייתה מקסימה ומעולה אבל בסוף עונה 2 נרדמתי. פשוט לא יכולתי לצפות יותר בזוועה. העלילה צפויה ולמען האמת אי אפשר להגיד עלילה כי יש בערך 20 והן צפויות מאוד! אני מבינה את החלטת הכותבים לפתח סיפורי רקע לדמויות אבל לא כל פעם שפוגשים אדם הוא מספר לך את סיפור חייו והכל נראה דחוס מדי. עולם האגדות חמוד ויפה אך ברגע שיוצאים מהממלכה סטוריברוק ובספציפיות יתר מהארמון של שלגייה, העלילה מסתבכת ומסתעפת יתר על המידה. הדחיפה של אנה ואלסה או של מרידה נראו לי פשוט מגוכחות והמלכה המרשעת נראית הכי מסכנה אחרי עונה 2.

    השבמחק

תגובות זה פאן!