יום שני, 31 באוקטובר 2011

The Secret Circle - המעגל הסודי

בארה"ב התחילה דרמת מתח על טבעית , שלדעתי לא תשרוד יותר מדי עונות, אבל הקונספט מעניין.
מדובר בקאסי, נערה טיפוסית בת  16, בלונדינית (השחקנית קצת מזכירה לי את היידן פנטיר, המעודדת ב"גיבורים") שגדלה עם אמה בקליפורניה ולא הכירה את אביה. הסדרה מתחילה בערב גשום אחד, בו קאסי נתקעת עם פנצ'ר באמצע הדרך, ואמה נמצאת לבד בבית. הבית עולה בלהבות ולוקח איתו את אמה של קאסי.


קאסי, מיותמת ומוכת צער, פונה לאדם היחיד שנותר לה, סבתה - בעיר ניו סיילם, ועוברת לגור בחדרה הישן של אמה אשר עזבה את הבית בצעירותה ונשבעה לא לחזור אחרי "התקרית" (שריפה שלקחה את חייהם של מספר אנשים), ומתחילה ללמוד באותו התיכון בה למדה אמה.
התיכון הזה, הוא כמו כל תיכון טלויזיוני אמריקאי. יש את מלכת הכתה שעושה מה שעולה ברוחה, יש את המשתרמטת, הרב שגל הבלונדיני, את החתיך המסוגר והחברה הטובה והחכמה עם לב הזהב. כולם משגעים ביופיים, כמובן.
אבל כאן נגמר הדמיון לכל תיכון אחר בטלויזיה, כי כל האנשים שהרגע תיארתי - הם בעצם מכשפים בעלי כוחות.
בואו נחזור להתחלה. ב1692, היה מאורע היסטורי בארה"ב שנקרא ציד המכשפות בסיילם (מסצ'וסטס). בית המשפט המקומי בעיירה זו, הרשיע והוציא להורג בשישה חודשים 13 נשים ו6 גברים שכביכול עסקו במאגיה שחורה.
הסדרה מספרת על שש משפחות, אשר שושלתן מגיעה עד ליום זה, בניו סיילם, וכך הכוחות עברו מדור לדור עד שהגיעו לתלמידי התיכון המדוברים. בלי קאסי, היו בסיילם רק חמישה. והנה קאסי חוזרת להשלים את מעגל הקסם (שש), ולהעצים את כוחותיהם באלפי מונים. הבעיה היא שקאסי לא יודעת מכל זה. לא על אמא שלה, לא על עצמה ובטח לא על מעגל ששת המשפחות העתיק. היא גם לא יודעת שאותו חתיך כחול עין בעל המראה המלנכולי שפגשה במסדרון בית הספר הבוקר ליד הלוקר, נועד לה מאז ומתמיד, והגורל קשר נפשותיהם זה בזו לעולמים.


אותו חתיך הוא אדם קונאנט (תומאס דקר, האמת אני רוצה רגע להתעכב על בחירת השחקן תומאס דקר, מאחר ואני מוצאת את זה מעניין שב-1995 הוא שיחק ילד קטן ובלונדיני ברימייק לסרט האימה "כפר הארורים", ממש בקצרה, זה סרט על ילדים שנולדו באותו היום באותה השעה בעיירה שכוחת אל לאחר שתשעה חודשים קודם כל העיירה נפלה לבלאק אאוט והנשים התעוררו...בהריון. כל הילדים נולדו והצתמדו, בן ובת, ותומאס היה היחיד שנולד ללא בת זוג מיועדת אשר באופן טרגי, נפטרה בלידה. מעניין שעכשיו, 16 שנים לאחר מכן, הוא משחק את זה שבת הזוג שנועדה לו - חוזרת. בנוסף הוא שיחק עם המעודדת ב"גיבורים" שם הוא מאוהב בה בתיכון, והנה מגיעה רפליקה שלה...טוב, יש פה הרבה משחקים מעניינים בקאסט לדעתי, גם המנהלת, שמשחקת אותה נטשה הנסטרידג' לא טמנה ידה בצלחת מבחינת עולם העל טבעי הקולנועי).


מבחינת עלילה, יש עוד הרבה סודות ותעלומות שאנו הצופים מגלים ככל שהסדרה נמשכת, יש פה הרבה אנגסט נעורים, משחקי כוחות ומתח מיני, מעבר לעניין הכוחות מיוחדים. זה סוג של סברינה המכשפה הצעירה פוגשת את דוסון קריק.


המשחק די רע, הדיאלוגים זוועות. הכימיה בין הצעירים לא ממש מצליחה לחפות על אלו.
בקיצור סדרה פרווה, קצת לכבדי קליטה, כל נושא חוזר ונטחן ושוב חוזר ונטחן, ונטחן שוב למי שפספס, האוירה מאוד טוויילייטית לטוב ולרע. אני מקווה בשביל תומאס דקר שיחתימו אותם גם על עונה שניה, אבל זו תהיה תעודת עניות לאמריקה הצעירה. אני ראיתי עד פרק 5 וזה היה די עינוי. מה גם שהקסמים לא כאלה איי איי איי. אז הם יכולים להצית אש ולהזיז רהיטים בלי לגעת בהם. וואו. ממש נושא לא נגוע בעבר הטלויזיוני...


2 מתוך 10  
   

9 תגובות:

  1. הסיקור ממש גרוע את לא מספרת כמעט בכלל על הדמוית ועלילה את רק מעבירה ביקורת לדעתי זאת סידרה טובה והנושא אולי טיפה חרוש אבל הוא יותר טוב מהערפדים ואנשי זאב.

    השבמחק
  2. נכון, במקרים של 2 מתוך 10 אני לא מפרטת יותר מדי בתיאור העלילה והדמויות כי זו לא נראית לי סדרה ששווה את ההשקעה, עדיין ניתן להבין מהביקורת על מה הסדרה, בגדול.
    תודה שקראת והגבת :-)

    השבמחק
  3. אני דווקא לא מסכים עם הביקורת.
    התחלתי לראות את הסדרה והיא לא רעה בכלל. נכון שההתחלה מעט מקרטעת אבל כמעט בכל סדרה שראיתי לוקח כמה פרקים עד שמתחיל להיות מענייו. הדמויות מעניינות, הסדרה מותחת וכמו שכבר רשמו פה אולי הנושא לא הכי מקורי אבל הסדרה עשויה בצורה מעניינת.

    מי שאוהב סדרות בסגנון באפי/מכושפות/יומני הערפד לא יתאכזב לטעמי מהסדרה הזו...

    ואגב קצת נסחפת עם המשחק הגרוע והדיאלוגים זוועות...בכל זאת זו סדרת נוער...אף אחד לא מצפה להופעות זוכות אוסקר...בהיבט הזה הסדרה סבירה בהחלט.

    השבמחק
  4. את לא יכולה להעביר ביקורת טובה אם לא ראית את כל הסדרה.
    5 פרקים מתוך 22 לא יכולים ללמד אותך כלום על הסדרה.
    רוצה להעביר ביקורת על משהו תעשי את זה בכוחמה.
    ואגב... אולי הנושא נדוש אבל בתכלס הסדרה לא כזאת גרועה, היא סוחפת, מעניינת ומותחת.
    חבל שנסחפת עם הביקורת הרעה בלי לראו את כל הסדרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל, תודה על התגובה.
      ואולי קצת לא הבנת את מטרת הבלוג שלי -
      א. הביקורת שלי איננה על כל הסדרה, היא בדרך כלל, על פרק ראשון, גג שני והאם כדאי להתחיל בכלל לראות את הפרקים האלו.
      אני לא רוצה לראות עונה שלמה כדי שרק אחרי שהיא תיגמר אוכל להמליץ לאנשים אם להתחיל להוריד. אני רוצה להמליץ בזמן השידור שלה בארה"ב. זה היופי. וזו המטרה של הבלוג.

      ב. ספציפית לגבי המעגל - לא חושבת שנסחפתי, אבל זה עניין של דיעה. מאוד שמחה שנהנית ממנה, צר לי לבשר שהיא בוטלה לאחר עונה אחת בלבד. אולי היא לא סחפה עניינה ומתחה את כולם :-)

      מחק
  5. חבל שסגרו את הסדרה היא היית מעניינת אבל הפרקים הראשונים היו די משעממים.. אבל בהמשך היה מעניין

    השבמחק
  6. בהתחלה משעמם.. אחרי פרק 5 מתחיל להיות מעניין

    השבמחק
  7. אני אהבתי את הסדרה .. אולי התחיל חלש אבל באמת סדרה טובה !!

    השבמחק
  8. חח בדרך כלל עם סוגרים סדרה זה קשור לאיך שהיא, מסתבר שהיא צדקה הסדרה גרועה!.

    השבמחק

תגובות זה פאן!