יום ראשון, 8 ביולי 2012

The Newsroom - חדר החדשות

חדר החדשות - פשוט סדרה איכותית. ולא איכותית-משעממת, איכותית, כובשת, מרתקת. זו לא תוכנית לשעת גיהוץ. זו תוכנית לשבת מול הטלויזיה פעור פה ולהקדיש עצמך רק לה.

סדרת דרמה חדשה מבית HBO, החלה שידוריה בארה"ב לקראת סוף יוני.
ג'ף דניאלס משחק עורך ומגיש של תוכנית חדשות הנקראית News Night.
התוכנית עוסקת במאחורי הקלעים של עולם חדר החדשות. ביחסים, בתחקירים ובאנשים.

אם יש משהו שפחות מדבר אליי מאקטואליה ישראלית, זו אקטואליה של ארה"ב. אבל משהו קרא לי לבדוק את הסדרה הזו (שאגב כבר הגיעה ליס לכל מאותגרי ההורדה הרשתית), והמשהו הזה היה שיתוף הפעולה המעניין בין שני הכותבים/במאים, גרג מוטולה שכתב את הפיילוט לסדרה (אשר ביים את הסרט סופרבאד ומספר פרקים של הסדרה "משפחה בהפרעה", הקומדיה הטובה ביותר שאי פעם שודרה) עם יוצר הסדרה – ארון סורקין (התסריטאי של "הרשת החברתית").

הסדרה הטובה ביותר המשודרת כיום בטלויזיה

ואני חייבת לומר – אני מאוהבת! איזו כתיבה משובחת, איזה משחק! לא רק של דניאלס, של כולם סביבו. הצילום מעולה, קצב הדיאלוגים המטורף והתוכחני שמהווה טביעת אצבע לסורקין, פשוט סדרה איכותית. ולא איכותית-משעממת, איכותית, כובשת, מרתקת. זו לא תוכנית לשעת גיהוץ. זו תוכנית לשבת מול הטלויזיה פעור פה ולהקדיש עצמך רק לה.

דווקא אמריקה, במקום לחטוף מיד את סורקין, לשמן אותו בהצעות החתמה לעוד עשר העונות הבאות, לא מגיבה בהתלהבות שציפו. התגובות די פושרות. כל מני קריאות של:
"זה לא אותנטי", ממתי אכפת לאמריקאים מאותנטי? שחדר חדשות לא נראה כך, שאין להם זמן, שהאנשים המאיישים אינם דומים לאופי המאיישים האמיתיים, "הדיאלוגים מהירים מדי ארוכים מדי, יוצרים דמויות לא עגולות ואמינות" נכון, הדיאלוגים מטורפים, אינפורמטיבים מדי, הם אפילו לעתים מזכירים נאום תוכחה ולא שיח, אוקיי. זה כמו להגיד לקדישמן, חלאס עם הכבשים. זה ארון סורקין במלוא גדולתו, הוא גאון הדיאלוגים, עשר הדקות הראשונות של הרשת החברתית, של הדייט? פסגת השלמות. איזו איכות, כמה צבע, כמה אופי, כל כך מרתק. סורקין בניגוד לכותבים השמנמנים והעצלים של הטלויזיה כיום, לא מלטפים את הצופה בהבטחות שווא. בדיחות שכבר שמעת, מצבים שכבר ראית, תוצאות שכבר צפית מראש. הוא לא מחפש לפנק. סורקין מאתגר. מרגיז. מלטף את פרוות החתול לכיוון ההפוך. הוא מכוון לתחושת האי נוחות שלך, הוא רוצה בה. וזה אמריקה לא סובלת. 

הרעיון שיורדים עליהם ומנסים לאתגר אותם בו זמנית. שמנסים להוציא אותם אדיוטים, ולא מהבדיחות העצמיות שהם בדרך כלל מרשים. לי זה אפילו הזכיר פה ושם את "המשרד" הבריטי - בייחוד סיפור האהבה הנרקם בין המפיקים שם, מעודן, יפה, רגיש. אני חושבת שסורקין אם היה בריטי, היו מפסלים שיש בדמותו במרכז לונדון. היו מתים עליו. ביקורת עצמית? ביקורת חברתית? והכל בשנינות? זה הרי אצלם בהמנון הלאומי. חבל, כי הוא באמת מבוזבז על האמריקאים. אוי ואבוי להם אם יבטלו גם את הסדרה הזו.

גילוי נאות - כתבתי את הביקורת המתלהבת הזו, אחרי שראיתי את הפרק הראשון. החלטתי לא לפרסם לפני שאראה את הפרק השני, אולי טעיתי? אולי הם לא הצליחו לשחזר את הקסם? אך ככל שהעונה נמשכת אני פשוט נשבית בקסמה יותר ויותר. בעיני, הסדרה הטובה ביותר המשודרת כיום בטלויזיה. ממתינה לה בקוצר רוח, 60 דקות שבועיות של עונג צרוף.
אל תתנו לביקורת האמריקאית לבלבל אתכם.

חובה לראות!
10 מתוך 10.


6 תגובות:

  1. הרבה זמן שלא כתבת, כיף שחזרת !

    השבמחק
  2. היי,
    ראשית תודה על הבלוג הנפלא הזה..
    אני ממש שמחה שאת כותבת.
    בזכותך הכרתי המון סדרות טובות... :)

    תמשיכי לכתוב כמה שיותר, את כותבת נפלא!

    השבמחק
  3. תודה לשניכם, עשיתם לי את השבוע!

    השבמחק
  4. תשמעי, אני מסכים עם כל מילה שלך!!
    את שלל הביקורות ברשת, קראתי לאחר שראיתי את הפרק הראשון, והאמת, רציתי לבכות !!
    ארון סורקין, ללא ספק, הוא פשוט תסריטאי ובמאי בחסד, ואני מאמין שהסדרות והסרטים שהוא עושה מופנים לקהל יעד בעל מנת משכל גבוהה מהממוצע, ולכן הרוב פשוט לא מספיקים לעמוד בקצב של הדיאלוגים המדהימים והמרתקים האלו.
    בדומה מאוד לדיאלוג בתחילת "הרשת החברתית" שלא יכולתי להזיז את עיניי לשניה אחת מהרגע שהוא התחיל, בעוד שרוב חבריי פשוט נרדמו משיעמום.

    "חדר החדשות" כרגע, זו הסדרה שאני מחכה לה הכי הרבה במהלך השבוע, זו סדרה שפשוט מגרה את המוח, ולטעמי את בהחלט צודקת כשאת אומרת שהיא הכי טובה על המסך !

    השבמחק
  5. מסכים עם כל מילה - סדרה מוצלחת ואיכותית - אין הרבה כאלו לצערי...

    השבמחק
  6. לא מסכימה כלל וכלל. סדרה גרועה וקיטשית. לעוסה וללא כל החידושים של הבית הלבן. פשוט חיקוי חיוור והדיאלוגים מעייפים. נתתי לתוכנית כמה הזדמנויות וראיתי כמה פרקים בצפיה ישירה וזה לא משתפר. חבל על ארון סורקין!

    השבמחק

תגובות זה פאן!