יום חמישי, 5 באפריל 2012

Alcatraz - אלקטרז

אברהמס אוהב לשבות את הצופים. לא את תשומת לבם, אלא ממש אותם עצמם. הוא מושך אותם בנושא מעניין, במרדף, בפושע ואז כשאין לאן לברוח - דוחף קטעים מהעבר, קטעים מעתיד, עושה סלט יווני וכשכבר צריך לחזור לעלילה למענה התכנסנו כבר נגמר הפרק.

ג'יי ג'יי אברהמס. אותו הוגה מבריק מאחורי ה"פרינג'" ו"אבודים", כעת משמש כמפיק לסדרה "אלקטרז", משודרת כרגע בארה"ב - רשת Fox
הרעיון לכשעצמו, גאוני. ביום שסגרו את כלא אלקטרז, כל האסירים שהיו צריכים לעבור - נעלמו באורח מסתורי. ועכשיו הם פתאום חוזרים. חמישים שנה אחרי. לפתע מציצים אחד אחד בסאן פרנסיסקו. בלי להזדקן ביום. נכון מגניב?

רעיון מגניב, קאסטינג בקאנטים
אז שרה ג'ונס היפה משחקת את הבלשית רבקה מדסן, כבר יש לי עם זה בעיה. נו מה, היא נראית כמו בלשית? היא נראית כמו ברבי, תמימה פעורת עיניים עם הבלונד החמוד שלה. הייתי קונה אם היא משחקת בעלת מאפיה קטנה, או גננת או אפילו תלמידה/מורה בגלי. בלשית? נופ. נמשיך. אז רבקה מדסן מגלה איזה משהו שלא מסתדר לה בנוגע לאדם אותו הם רודפים (אחד הנעלמים משנת 63) והיא פונה אל חורחה גרסיה, השם הכי לטינו בעולם, והוא בכלל נולד בנברסקה.
אתם מכירים אותו, זה הארלי החביב והאוביס מ"אבודים" כאן משחק את ד"ר דיאגו סוטו, פרופסור שכתב ספר על אלקטרז, ובכלל מבין גדול בנושא. אז כמובן שהוא הופך לשותף של מדסן. ושוב אני שואלת, למה? למה נראה לכם שזה אמין לראות את הארלי בשטח, במרדפים? מילא תדחפו לו מקטרת ובלייזר עם טלאי מרפקים, שמדסן תוכל לבוא להתייעץ פעם ב...בבר השכונתי החביב, אבל ממש שותף?

ושניהם מוצאים את דרכם אל סם ניל המשחק את אמרסון האוזר, שכבר מכיר את תופעת האלקטרזים הצצים וכבר רודף אותם זה זמן מה. הוא יודע מי הם הוא יודע מה הם והוא כולא אותם בלי לשאול יותר מדי שאלות. אמרסון כנראה שייך לאיזושהי זרוע מבצעית טופ סיקרט. והוא מגייס אליו את מליבו ברבי והארלי הכבד לעזור לו לתפוס את אותם האנשים.
מעבר לזה, גם הסגנון האברמסי משתפך על הסדרה הזו באופן גס וגלוי. אברהמס אוהב לשבות את הצופים. לא את תשומת לבם, אלא ממש אותם עצמם. הוא מושך אותם בנושא מעניין, במרדף, בפושע ואז כשאין לאן לברוח - דוחף קטעים מהעבר, קטעים מעתיד, עושה סלט יווני וכשכבר צריך לחזור לעלילה למענה התכנסנו כבר נגמר הפרק. זה היה חמוד ב"אבודים", לא, תיקון - זה היה מעצבן מאוד ב"אבודים" אבל הזמן משכיח.

יתרונות - נושא? בין המגניבים שיש, משחק? ברור שמצוין. איך שהפרק בנוי? למעט העצבים שלי, בנוי מקסים ומותח.
חסרונות - השחקנים הראשיים לא ממש מתאימים לאקשן משטרתי קיק אס, הלינגו המשטרתי נראה שטחי ומקושקש, ובכלל נדמה שזו היתה שטות לדחוף את המשטרה לידי ג'יי ג'יי.
המסקנה שלי - אין לי כוח לעוד "אבודים". למי שיש - תורידו פרק, תתרשמו.

6 מתוך 10

מקדישה את הביקורת הזו למימי יקירתי.
ומאחלת חג פסח שמח לכולם.
נתראה אחרי החג 

4 תגובות:

  1. חבל שאין לך תגובות, דווקא אחלה בלוג...
    את העונה הראשונה של אלקטרז סיימתי לראות (הסתיימה לפני שבוע בארה"ב) ולדעתי מגיע לה לפחות 8, אין פה משהו חדש ובמשך הזמן ניתן להתרגל לבלשית רבקה (בקה) ולראות בה פחות ברבי... אבל כשבחוץ יש שממה ושום דבר שמתקרב ל"סופרנוס" או ל"רצח מאדום לשחור" זו הסדרה לראות (וגם דה קילינג בעונה השניה שפתחה חזק עם פרק כפול).

    השבמחק
  2. תודה רבה! אני לא יודעת אם עד כדי כך משמים בחוץ. או את הקשר האדוק בין סופרנוס לרצח מאדום לשחור אבל יש סדרות מצויינות השנה ועוד מעט יתחיל גל סדרות הקיץ, וכמו שאמרת - הקילינג חזרה יפה. מה שכן מסכימה שבעולם המרדפים והמסתורין, תמיד עדיף ללכת עם אברהמס כי אברהמס מכבד את הצופים שלו וזה מורגש עלילתית.

    השבמחק
  3. טוב אולי תתני רשימה של סדרות מומלצות, קליפורניקשיין נגמר, נקיטה זוחל, אלקטרז "אין כוח לאבודים" כנ"ל פרינג שהתיאשתי ממנה, דקסטר נגמר וטוב שכך, אין משהו טוב באיזור חדש ? את כל הישנות כבר ראיתי
    דדי

    השבמחק
  4. אבל דדי, זו המטרה שלי. למצוא את המומלצות. פשוט יוצא לי לחרוש כל כך הרבה זבל באמצע...אבל כרגע יש לך את הקילינג שמצויין, משחקי הכס ובורגיאס החלו עכשיו עונה חדשה (שאני מתכוונת לכתוב עליהם החודש) וכל השאר, אני מקווה למצוא, כמוך :-) עונת האביב לא התחילה ב"בום" כמו שציפו. אין ממש "אבודים" "נמלטים" ו"הירוז" העונה, שקל להצביע מה מעניין/מצליח. אני מקווה שלוח שידורי הקיץ ייפתח קצת יותר מוצלח.

    השבמחק

תגובות זה פאן!