יום חמישי, 5 באפריל 2012

The Killing - דה קילינג


בוקר בסיאטל הגשומה. היום יום מיוחד בעבור הבלשית שרה לינדן. היום לינדן (מירל אינוס) פורשת סופית מעולם החקירות הקר במשטרת סיאטל ועוברת עם ארוסה, גבר נחמד ואוהב, יחד עם בן הטיפשעשרה שלה מנישואים קודמים לסונומה, קליפורניה השמשית. שם תוכל להתחרדן לה בשמש, לקרוא רומנים זולים לצד הבריכה ולטייל על שפת הים. היום עוזבים. הכל כבר ארוז, מוכן. לינדן רק צריכה לעבור במטה להגיד אדיוס לחבר'ה בכחול וקיפלנו. רק קייס אחרון ודי. איזו נערה נעדרת. ואז - סונומה. מצוותים אותה לבחור חדש, סטיבן הולדר (ג'ואל קינמן), הצעיר והמעצבן לפתור את המקרה. המקרה מתחיל להתפתח ולינדן מבקשת מארוסה, המבין והמקסים לטוס בלעדיה. היא תגיע טיסה אחריו. זה רק המקרה הזה ובאמת שהנה הוא כבר נפתר...

טיסה 541 לסונומה, עכשיו יוצאת ..לינדן?....לינדן? מישהו ראה אולי את שרה לינדן?

אבל מקרה הנעדרת הופך למקרה רצח. קלקלתי? לא חושבת, קוראים לזה "ההרג", ניתן להסיק שזה לא על סריגה, נכון? ולינדן כבר לא תגיע טיסה אחרי לסונומה. גם לא בלילה שאחרי...וגם לא בלילה שאחריו.

העלילה נפרשת לפנינו רובד אחר רובד. מצטרפים למשחק גם חבר מועצה שרץ לראשות העיר, דארן ריצ'מונד (בילי קמפבל - מ-4400). משפחת לארסן, משפחתה ההמומה של הקורבן. לוטננט מייקל אוטס, האחראי על לינדן והולדר שלעתים נראה שיותר מפריע מאשר עוזר.

דה קילינג, מבוססת על הסדרה הדנית - "הפשע" והתחילה השבוע את העונה השניה מרשות AMC, אותם אלו אשר העניקו לנו את מד מן ושובר שורות.
ובדומה לשובר שורות, לוקח זמן להכנס אליה. היא מאד אמיתית. כל פרק הינו יום בחיי הדמויות. לינדן היא בלשית אמיתית. לא רעמת בלונד עקבים וליפסטיק. היא ג'ינג'ית חיוורת, עם קוקו נמוך, מעיל דובון ואטיטיוד. היא לא מתוקונת וחייכנית, אין לה עם מי לפלרטט ואת הקהל הטינאייג'רי להקסים. יש עבודה לבצע. דר איז א קילר און דה לוס.
אין כאן אובר דרמה, יריות במרדפי מכוניות ופצצות. ועדיין היא מותחת, סוחפת ונכנסת פנימה. לא סתם נכנסת פנימה. עם כל התפניות המפתיעות ומשחקי החשד, המעריצים אף מתחילים להתעצבן. בייחוד לאור איך שנגמרה העונה הראשונה.
במגזין האונליין - "סטודנט לייף" מופיעה הכותרת "דה קילינג מגיעה לעצבן אותנו שוב?"
ב"קנזס סיטי סטאר" שואלים "אחרי שעיצבנה צופים, האם תצליח דה קילינג לתפוס שוב את מקומה?"

הסדרה עשויה מצויין. הצילום, האוירה, המשחק, הדמויות השחקנים...העלילה טובה, רק עניין התעלומה ודרכי פתרונה לעתים קצת סטרצ' אבל עדיין  - חובה לנסות.

אני חייבת שוב להזהיר. זה לא "שקרניות" ולא "נקמה". זה כבד יותר. מבוגר יותר. אווירתי הרבה יותר. אי אפשר לקום לענות לטלפון - לחזור ולהבין מה קרה. צריך להשקיע, אבל לעניות דעתי? שווה את זה.

10 מתוך 10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות זה פאן!