יום שני, 7 במאי 2012

Awake - ער


מקסים. הרעיון. הביצוע. מבריק. החידה הזו, ההמצאה אשר על המסך כאילו שולחת יד לא נראית מעבר למסך ושואלת אותך מה אתה היית בוחר? מה המציאות האמיתית? יש מציאות כאן בכלל?


אלוהים אולי מרחם על ילדי הגן אבל סדרות בלשי משטרה וחקירות רצח הוא פשוט מעריץ. אחרת אין שום הסבר הגיוני לרייטינג הגבוה, לסוגים הכל כך מגוונים ורבים שבסופם תמיד אותו הסיפור. יש דיטקטיב. יש רצח. יש חקירה. וזה לא משנה אם הבלש הוא מאגדות ילדים, או זוכר הכל, או בעל כוחות על, העיקר שיש גופה ויש חקירה. אז כן, ניתן לקרוא בין השורות שאני לא מסמפטת סדרות משטרתיות. אבל, פה ושם...יש הפתעות לטובה (ואיך לא יהיו כשמגישים חצי מליון הצעות לסדרות משטרה ברשתות הטלויזיה אחת לשעה?)

אז ההפתעה שלנו לטובה הפעם, היא "ער" או Awake. מבית NBC התחילה במרץ בארה"ב (כרגע משודר פרק 10 מתוך 13).

מה הקטע של "Awake"?
תמיד לחוד. תמיד בשכול. אבל לפחות בחיים
נכון הוא דיטקטיב, אבל זה מאסט, לא? מייקל בריטן (ג'ייסון אייזקס - אני לא אגיד לכם מאיפה הוא כי זה כייף לזהות לבד, אבל הרמז הוא שהוא בריטי ותנסו לדמיין אותו עם שיער ארוך ובהיר), הוא דיטקטיב לאחר טרגדיה נוראית שקרתה למשפחתו. היתה תאונת דרכים. והוא איבד את אשתו. הוא שבור לגמרי ונותר לגדל את בנו בבית אפלולי ומדכא כשהקשר בינהם נחלש ודוהה. קורע לב. באמת.

אבל בעצם, זה לא מה שקרה בכלל.

כי ביום אחר, בריטן מתעורר לדיטקטיביות שלו, לאחר טרגדיה נוראית שקרתה למשפחתו. היתה תאונת דרכים. והוא איבד את בנו. הוא שבור לגמרי, נותר עם אשתו בבית אפלולי ומדכא כשהקשר בינהם נחלש ודוהה. עוד יותר קורע לב. עוד יותר באמת.

אז מה פה האמת? מה החלום? מה באמת קרה?

לבריטן יש פסיכולוגית שאומרת שהעולם השני זה הכל בדמיון.
הפסיכולוג בעולם השני אומר, שהפסיכולוגית היא בכלל פרי דמיונו.
שניהם אומרים לו דבר אחד. תתעורר!

אבל בריטן, כלוא בעולם ההזוי בין מציאות לדמיון, עולם מעוות, קשה ועגום, אך זו דרכו היחידה באמת לבלות זמן עם שני בני משפחתו. תמיד לחוד. תמיד בשכול. אבל לפחות בחיים.
מקסים. הרעיון. הביצוע. מבריק. החידה הזו, ההמצאה אשר על המסך כאילו שולחת יד לא נראית מעבר למסך ושואלת אותך מה אתה היית בוחר? מה המציאות האמיתית? יש מציאות כאן בכלל?
וכן, בינתיים הוא דיטקטיב בשני העולמות, וכל עולם עוזר לו לפתור את הפשע שבעולם השני, אוקיי. בשבילי זה קצת מיותר. כבר יש לכם רעיון חדשני ומיוחד ודרמתי ביד. רק בשביל לא לאבד את הצופה הגברי, אתם מוכרים את עצמכם כסדרת תעלומות זולה? בשביל מה?

אני נותנת לסדרה 7 מתוך 10
מאוד ממליצה לראות פרק אחד, כי זה אחר, לא ראיתם את התפיסה הזו עדיין על המסך הקטן.

2 תגובות:

  1. נשמע כמו 'כוס התה שלי', תודה על ההמלצה!
    אני יותר מעריכה את ההמלצה מאחר והיא באה ממך, כמו שציינת אינך חובבת סדרת חקירה בלשיות, כך שאת כנה.
    האם כתבת בעבר על 'שרלוק' שלי ה- bbc ? אני חייבת לציין שזאת הסידרה האהובה עלי, בזכותה התחלתי לראות גם סדרות בריטיות מצויינות אחרות כמו 'דאונטון אביי', גם העיבוד לספרים של דוגלס אדמס מזכיר את 'שרלוק' במקצת, אבל לא אותו הדבר, הדמות 'דירק ג'נטלי' בהחלט יותר פרוע, ולשותף שלו צריך לסבול יותר את ההתנהגות שלו.

    השבמחק
  2. הלן מסכימה עם כל מילה שלך. הביביסי הוא בית היוצר של הסדרותה טובות שנעשו אי פעם בטלוויזיה וכמעט כל דבר שהם עושים הוא נהדר. סדרות תקופתיות במיוחד!

    השבמחק

תגובות זה פאן!