יום שני, 7 במאי 2012

Game of Thrones - משחקי הכס


יש מלחמות, תשוקה, עירום, גילוי עריות, רצח, עינויים, דרמות, טרגדיות איומות, הומור, גמד מגניב, הוצאות להורג, מכשפות, דרויאידים ודרקונים, מה עוד צריך בנאדם?


משחקי הכס זו סדרת פנטזיה תקופתית אם יש דבר כזה, כרגע עונה שניה בארה"ב וגם בארץ ב-יס
מבית HBO, מבוססת על סדרת ספרים של ג'ורג' אר אר מרטינז.

למרות שזו סדרה שאני אוהבת, מאוד מפחיד אותי לכתוב עליה, כי באמת קטונתי לספר לכם את העלילה הכל כך מורכבת בעלת כל כך הרבה משתתפים, שאני עצמי חצי פרק מבלה בשאלות "אז מי זה?" אבל זה קטע. זה קטע שגיקים אוהבים (ואני אומרת גיקים בחיבה), כמו שאהבו את ג'ורג' לוקאס על שהמציא זנים חדשים ומשונים בשמות כמו "אי-ווק" ו"דהשייד" ומה לא במלחמת הכוכבים, עם היסטוריה מאיפה הגיעו, ועם מי נלחמו, ועם שפות משלהם, ו...גם כאן זה מסובך. יש מפות דמיוניות עם שושלות מלוכה והיסטוריה והכל, ממש מיתולוגיה דמיונית מגניבה.

החורף מגיע, חבר'ס


אז בהסבר המאוד פשטני שלי (וגם לא הכי מדויק) :

יש מלך. במקום שנקרא "מעלה המלך" שזה שם שעוזר. המלך הזה הוא ממשפחת באראתיון והוא התחתן עם בת לאניסטר. תזכרו את השמות האלה כי הם יחזרו, והרבה. הלאניסטר הזו היא בלונדינית והיא מעצבנת, ויש להם בן, יורש עצר שאפילו יותר מעצבן ממנה, וזה לא קל. יד ימינו של המלך מת (לאו דווקא בדרכים כשרות) והמלך, רוברט באראתיון (רואים כבר השתמשתי בשמו שוב) חסר עוזר נאמן בחיים, פונה לחברו הטוב - נד סטארק (שון בין המופלא - שמשחק גם ב-שר הטבעות), מ-ממלכת הצפון, ומבקש ממנו להיות יד ימינו החדשה.
סטארק אומר סבבה (אני מדלגת פה על הרבה כדי לא להרוס) אבל אני נוסע לבד עם שתיים מהבנות שלי (אחת מיועדת לנסיך המעצבן ואחת סתם כי אני אוהב) ואחר כך נראה. משאיר את אשתו, הבן הגדול, והבן הממש ממש קטן בממלכת הצפון הקרה שמאוד מאוד צפונית ומאוד מאוד קרה (רק שתבינו כמה - המוטו השושלתי של הסטארקים זה "החורף מגיע" - ווינטר איז קאמינג).

אז סטארק מגיע ולא כייף שם במעלה המלך. יש בעיות. כי סטארק חכם. וסטארק מגלה דברים שהמלך לא יודע, שאולי קורים מאחורי גבו, ובלי קשר, אולי יש פה ושם כמה אנשים או אפילו משפחות, שושלות שלמות שלא ממש חושבות שרוברט ראוי לאכלס את כס המלוכה ושאולי נגזל מהם הכס...טוב תעצרו אותי כאן.

יש מלחמות, תשוקה, עירום, גילוי עריות, רצח, עינויים, דרמות, טרגדיות איומות, הומור, גמד מגניב, הוצאות להורג, מכשפות, דרויאידים ודרקונים, מה עוד צריך בנאדם?

מי שנשמע לו מעניין, מאוד ממליצה לצפות. מי שנשמע לו מעניין, לא קרא את הספרים אבל רוצה לגלות עוד, מוזמן לקבל מידע הרבה יותר מדויק ומהימן פה לראות את עצי המשפחה, ההסטוריה, המוטואים המשפחתיים, הסכסוכים, רק אזהרה - זה עשוי להרוס לך את הצפייה.

אהבתי מאוד, אמנם מבולבלת ועדיין לא סגורה מי נגד מי, אבל האנשים, הדיאלוגים, המשחק, ההפתעות בעלילה, ההשקעה בהפקה...החצוצרות המלכותיות/צבאיות בסאונדטרק... זו סדרת חובה.
לגמרי 9 מתוך 10.
ראיתי. התבלבלתי. נהנתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות זה פאן!