יום שני, 7 במאי 2012

The Borgias - הבורג'יאס


דבר אחד בטוח. אף אחד ברומא לא אוהב, ומעטים באמת מכבדים את הפיראט הספרדי שתפס את מקום האפיפיור בדרך לא דרך. אבל כעת כשהוא שם, הוא לא מתכוון לוותר.


הבורג'יאס החלה באפריל עונה שניה בארה"ב, מוקרנת ב- showtime לאחר שעונה ראשונה ארכה תשעה פרקים בלבד, ולדעתי גם נרכשה ושודרה ע"י הוט.

מדובר בסדרה המבוססת על סיפור היסטורי אמיתי, על משפחת מהגרים ספרדים שהגיעו לאיטליה וכבשו את רומא, הותיקן ובעצם קצת את כל אירופה כאשר אב המשפחה (ג'רמי איירונס) זוכה בדרכים עקלקלות ונלוזות בתואר הנכסף - האפיפיור.
קו העלילה הוא, לפחות בינתיים, לעניות דעתי, לא שונה משיר הלימבו "how low can you go".

ממשפחת גנבים קטנים, מוציאים אותם מינימום מוסליני, והם לא

אז יש את בנו הבכור צ'זרה בורג'יאס (פראנסווה ארנו), שכמו אביו, בחר את בגדי הכמורה, וכמו אביו, לא ממש חזק בעניין האתיקה, יושר, צדק או התנהגות אנושית בסיסית. כמובן הכל בקטן, כי באמת אין נוכל כמו אביו, האפיפיור שמנהל לו אורגיות על ימין ועל שמאל ובוגד באלה שהוא בוגד איתן וגונב ומשקר ומסתיר ומה לא. אבל צ'זרה הוא העוגן האנושית במשפחה הקיקיונית הזו. הוא באמת בחר מקצוע לא בשבילו כדי להרשים את אביו, הוא יודע לאהוב, לכבד, להוקיר. והוא חכם. בערך. יותר חכם מחואן.


חואן בורג'יאס (דיוויד אוקס), הבן היותר צעיר שדווקא בחר ללכת בדרך החרב, לוחם. חואן מצליח להיות כל כך נלוז, שצ'זרה נראה צדיק אל מולו. חואן הוא פשוט כבשה שחורה. כלום לא הולך לו. אפילו כלוחם הוא לא איי איי איי. שכל אין שם, אופי של ממש - לוקה בחסר, זה רק מתדרדר לאורך העונה הראשונה, בעונה השניה כבר נשבר ממנו לגמרי.


לוקרציה בורג'יאס (הולידיי גריינג'ר), הבת הענוגה היפה והבאמת ישרה במשפחה. בבת עינו של צ'זרה שדואג להגן עליה מכל משמר (ולפלרטט? מה נסגר עם המתח המיני?), לא שזה עוזר כי ליבה העדין נשבר כל פרק שני. היא אמורה להיות בת 14 בערך, שזה לא אמין בכלל, אבל היא ילדה טובה. גם לא גאון הדור, אבל מי כן בגיל 14?
אז האפיפיור כמו כל בית מלוכה, עסוק באיך ועם מי לכרות בריתות, ממי להתגונן, והחשוב מכל, איך לשמור על אחוריו הקדושים שייוותרו בכס הקטיפה הזה.

העניין הוא, שלמרות שהמשפחה והיחסים שם מעניינים ומשונים, כל האסטרטגיה הצבאית שם...לא הכי קשורה ואפילו קצת אנמית. אולי ההפקה לא מספיק עשירה פה, אבל משהו...בסצנות הסמי-קרב, בלוקיישנים אחרים שהם לא בית האפיפיור, לוקה בחסר. הם גם לא מספיק משקיעים בתוכניות המדיניות כדי לעורר עניין. האפיפיור שוכב עם המאהבת במיטה וממלמל לעצמו מה הוא יעשה למלך צרפת, ואז למחרת מראים את מלך צרפת, זה לא בדיוק מהלכי קרב מבריקים.
עוד ביקורת שיש לי על הדמויות היא שהבורג'יאס, הם לא באמת נראים כאלה אכזריים. אין להם הרבה מהלכים עוצרי נשימה, מקסימום צקצוקי לשון. אז לפעמים נדמה שעושים אובר דרמה מכלום. ממשפחת גנבים קטנים, מוציאים אותם מינימום מוסליני, והם לא.

דבר אחד בטוח. אף אחד ברומא לא אוהב, ומעטים באמת מכבדים את הפיראט הספרדי שתפס את מקום האפיפיור בדרך לא דרך. אבל כעת כשהוא שם, הוא לא מתכוון לוותר.

הבגדים מקסימים, הדיאלוגים מסתוריים וממגנטים, המשחק מעולה, של כולם. העלילה...בסדר.

עונה ראשונה התעסקה יותר בפינוק, בתענוגות והתלהבות מהמעמד החדשני, עונה שניה לעומתה קצת מתחילה לצייר את הבורג'יאס כיותר אנושיים. האפיפיור אפילו זרק משהו לגבי לתת חזרה לעם? רחמנא ליצלן.

מאוד אהבתי את העונה הראשונה, השניה פחות. עדיין מקבלת בכייף את ה8 מתוך 10.


2 תגובות:

  1. סדרה ענקית...
    נהנתי מכל רגע, מחכה לעונה השלישית.!!!

    השבמחק
  2. אולי הדמות של חואן לא משהו...אבל השחקן שמגלם אותו עושה עם הדמות עבודה מעולה!!!

    השבמחק

תגובות זה פאן!