יום שישי, 11 במאי 2012

The Client List - רשימת הקליינטים


כאשר ריילי הופכת רשמית אם חד הורית, והאיום הכספי הופך עוד יותר ממשי, היא חוזרת , מדשדשת, בעל כורחה למכון ומבקשת כמה קליינטים "מיוחדים" מהרשימה, נו, כאלה שנותנים טיפים יפים. כאלה שצריך לשלוח יד מתחת לסדין. 


סדרה חדשה מבית Lifetime, בכיכובה של ג'ניפר לאב היואיט, מבוססת על סרט הטלויזיה בעל אותו שם ואותה שחקנית ראשית, החלה לפני חודש (אפריל) בארה"ב - עונה ראשונה בת 10 פרקים וכבר הוזמנה עונה שניה בת 13 פרקים.


ריילי פארקס (היואיט) היא אם לשני ילדים חמודים בגילאי גן-יסודי ונשואה לקייל פארקס, שכנראה היה איזה ביג שוט בספורט, משם פנה לעסקי הבנייה ונפצע, ועכשיו מובטל בבית, אכול אשמה ושנאה עצמית. ריילי היא אשה טובה, אמא מסורה, בעלת גישה חיובית לחיים ואהובה על ידי כל.

כשהמצב הכלכלי מתדרדר, והבנק מתחיל להתקשר, ריילי, מוצאת עבודה בעיר שכנה במכון עיסוי אצל אשה שחורה חייכנית ומקסימה ג'ורג'יה קאמינגס (לורטה דיוויין). ריילי היא באמת מעסה ישרה והגונה שיודעת אבנים חמות, עיסוי רקמות והקלה על דלקות ברכיים, אבל היא די מהר מגלה שמעסות הגונות לא עושות את הכסף הגדול במכון הזה. ובשביל טיפים צריך לעשות קצת "אקסטרה". כשקליינט מנסה לתפוס לריילי את הישבן, היא בורחת משם זועמת על שלא ידעה ומה פתאום ולא מתאים והולכת הביתה. בבית היא מגלה את שוק חייה. קייל עזב אותה. בלי פתק, בלי רמז, בלי כלום. קם, ארז ונעלם. השאיר את ריילי לבד עם הילדים, לבד עם המשכנתא, ו...לבד.

סדרת נשים מובהקת. אפילו שהתיאור נשמע קצת מעז, קצת סקסי, קצת מעבר...אז הוא לא 

אז עכשיו שריילי רשמית אם חד הורית, והאיום הכספי הפך עוד יותר ממשי, היא חוזרת מדשדשת בעל כורחה למכון ומבקשת כמה קליינטים "מיוחדים" מהרשימה, נו, כאלה שנותנים טיפים יפים. כאלה שצריך לשלוח יד מתחת לסדין. כמובן הכל בשו שו ואף אחד לא יודע. אז על זה הסדרה.

טיפה על האנשים שמלווים את ריילי אחרי האסון שפקד את חייה.
אוון פארקס (קולין אגלספילד), אחיו הצעיר של הבעל הנוטש קייל. אוון הוא רווק, עובד בניין, חתיך, רגיש, אובבייסלי מאוהב מעל הראש בריילי מזה זמן מה, הגון, חולה על האחיינים שלו ו..אמרתי כבר חתיך? הוא לא מבין למה אחיו עשה מה שעשה ורוצה לעזור לריילי ולילדים כמה שאפשר.

לינט מונטגומרי (סיביל שפרד), אמא של ריילי. היתה נשואה חמש פעמים, נוצריה טובה, מנהלת סלון יופי, מנסה לעודד את ריילי לעלות שוב על הסוס.

לייסי (רבקה פילד), חברתה הטובה ביותר של ריילי. קצת קלת דעת אבל נאמנה.

דבר ראשון, זו סדרת נשים מובהקת. אפילו שהתיאור נשמע קצת מעז, קצת סקסי, קצת מעבר...אז הוא לא. הסדרה הזו יכולה להיות משודרת במסכי ענק בכנסיה. הכל כל כך מצונזר ונקי, לייףטיים יכול היה להיות ניקולודיאון. ניו יורק טיימז אמרו על כך - "...."רשימת הקליינטים" גורמת אפילו לדג מת כמו "Hung" (מצוייד) להראות לוהט."


בנוסף, הסדרה לא ממש נוגעת במציאות, וגם זה כייף. יש את הנושא הנורא של בעל נוטש, אבל חיי העיסוי מעולם לא נראו טוב יותר. דבר ראשון, הם לעולם לא באמת פירטו מה הטיפול ה"אקסטרה" כולל, (ב"פוסט גאזט פיטסבורג", רוב אוון שואל "לאן קייל עזב? הוא ניהל רומן?יש לו משפחה שניה בחיים כפולים וסודיים? כל פרשיות המסתורין מחוירות לעומת השאלה האמיתית - מה ריילי עושה אקסטרה?..." 


הקליינטים שמגיעים כולם צעירים חתיכים מסוקסים שריריים טובי לב וביישנים. ריילי גם עוזרת בכך שהיא מקשיבה ללקוחות שלה, כפסיכולוגית ומייעצת להם כיצד להייטיב את חייהם. הבנות האחרות בספא, מלבד אחת, כולן מקסימות וחמודות ומתאהבות מיידית בריילי.

אני מודה שאהבתי את הסדרה. ידעתי שאוהב אותה כי אני מכירה בלית ברירה את היואיט עוד מימי פרצוף הכלבלב המאוהב של ביילי ב"שולחן לחמישה" דרך איזו סדרה כושלת שהיא עוברת לניו יורק כסדרת המשך ל"שולחן" דרך "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" ועד הפרוייקט האחרון שלה "גוסט ויספרר" - הלוחשת לרוחות. לא כי חיפשתי אותה, אלא כי היא תמיד היתה שם, לא כי אני חושבת שהיא מריל סטריפ, אבל היא לא רעה. אין לה יותר מדי הבעות אבל איכשהו היא מצליחה לרגש, אפילו אם היא לא באמת מעבירה את תחושת האין אונים שמישהי במצבה, אם חד הורית במכון עיסוי היתה מרגישה. הסדרה בעיקרה עוסקת בעוצמה נשית. כמו באחד הספרים שאופרה אוהבת להשאיר את חותם ההמלצה שלה עליו. גירל פאוור, שאפתנות, אף אחד לא ידרוך עליי...וזה נחמד. לא גאוני, לא שובר גבולות, לא מקורי מדי בטח ובטח שלא מפתיע, אבל זו סדרה קלילה וכייפית שגרמה לי לצפות בחמישה פרקים, כמעט ברצף. בריאן לורי מ"וריאטי" אמר דבר יפה בביקורת ואני נוטה להסכים:

"...."רשימת הקליינטים" אינה "דאון טאון אבי", אבל היא גם לא מנסה להיות. היא אמורה להיות זבל חביב ומהבחינה הזו - הצליח לה"


בהשראת מילותיו של לורי, אני נותנת לסדרה 8 מתוך 10. בעולם שלה, בסטנדרטים שלה כ"זבל חביב" היא כמעט ממכרת. שווה נסיון!




2 תגובות:

  1. שווה צפיה

    השבמחק
  2. סדרה ״בסדר״, ישבתי וראיתי את כל הפרקים במרתון, קלילה. הפרק האחרון לסידה ניגמר בסימן שאלה ??? כאילו יש המשך, אבל אין. חבל...

    השבמחק

תגובות זה פאן!