יום שבת, 12 בנובמבר 2011

Unforgettable - בלתי נשכחת



בלתי נשכחת, סדרת פשע/מסתורין/מתח חדשה מרשת CBS, כרגע רצה בעונתה הראשונה (בסביבות פרק שמיני) בארה"ב, כי כמובן שאין סוף לסדרות ה-אני עוזר למשטרה כי יש לי כוחות מיוחדים. אני מתחילה לחשוב שעם כל כך הרבה סדרות כאלה שצצות, כמו המנטליסט, סייק, המפענחת, שקר לי, של אנשים מבחוץ שעוזרים למשטרה לפענח פשעים, שאולי אמריקה לא סומכת על המשטרה הנורמלית שלהם שיסתדרו לבד?
אז מה הכוח המיוחד של קארי וולס מעבר לכך שהיא צעירה אדמונית נעימה לעין? יש לה את  היכולת/מצב רפואי אשר גורם לה לזכור כל אירוע ופרט בחייה באופן ויזואלי. למצב הרפואי הנדיר הזה קוראים היפרטימסיה, וכן הוא אמיתי, יש אותו לשחקנית מרילו הנר (מהסדרה העתיקה - טקסי) שאף משמשת יועצת לסדרה. אז קארי וולס זוכרת הכל, כל יום. מה היה מזג האויר לפני עשר שנים ובאיזו שעה ואיזה שיר התנגן בבוקר, כל יום ויום חוץ מהיום הכי חשוב. היום בו נרצחה אחותה. 


היא מצטרפת לכוחות המשטרה, ואחרי הרבה שנים שלא הצליחה לפתור או אפילו להתקדם בפתירת תיק אחותה, היא נוטשת את המשטרה ואת הבויפרנד לוחם הצדק במדים, ופורשת לחיים מתחת לרדאר בקווינס, את לחמה היא מרוויחה בקזינו שם היא סופרת את הקלפים בעזרת הזכרון בו ניחנה במשחקי הבלאק ג'ק ומבקרת באופן קבוע את אמה בבית האבות, אמה הקשישה אשר באופן אירוני/טראגי - אינה זוכרת כלום.
ואז, כרגיל, יש רצח, וכמובן שהיא עדה, וכמובן שהאקס שלה אחראי על החקירה, וכמובן...שהוא מושך אותה חזרה לעולם פתרון הפשעים וכמובן שהיא פותרת את הפשע, בעזרת כוחה המיוחד.


גלוי נאות - אני לא אוהבת סדרות פשע. מבחינתי לא שינו שום דבר עוד מימי "רצח במשיכת קולמוס" של אנג'לה לנסברי, רק עם חוקרים יותר צעירים וחסרי הצורך בכוס לשיניים בשידת הלילה, הכל תמיד בנוי אותו הדבר, העד הכי נחמד ועוזר לחקירה, הוא תמיד האשם בסוף, והוא תמיד נשבר ומודה בהכל ברגע שזורקים לו משפט מאיים כמו "אולי אתה רוצה לספר לי מי זה ג'ון סמית'?" גם כאן, אין סופים מפתיעים אם אתם מכירים את הז'אנר.


אבל, לשים את סלידתי לסדרות ה-הו דיד איט בצד, יחסית, הסדרה עשויה לא רע. הדיאלוגים יחסית שנונים, השחקנים לא רעים, הפשעים אמנם אותם פשעים, אבל הכוח שלה מוסיף ספין נחמד, גם מראים איך היא נזכרת יפה, קצת כמו סייק רק פחות משעשע וקליל. 


בסולם המנטליסט וחבריו? 6 מתוך 10.       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות זה פאן!