יום שבת, 5 בנובמבר 2011

American Horror Story - אימה אמריקאית

יש כאן משחקי מתח, בהלה, יש כאן קו דק בין החיים למתים, שאלות שאין עליהן תשובות, והתשובות שיש, מעולם לא חשבתם שתקבלו, הורור סטורי מחזיר את ה"אייייי" ל"אימה".

עונה ראשונה בעלת שישה פרקים ברשת FX מסתיימת השבוע בארה"ב, עונה שניה כבר נקנתה. לבעלי הסבלנות, יס מתכוונת להתחיל להקרין אותה בינואר.
סרט אימה זה הדבר הכי קל שאפשר ליצור. סרט אימה טוב, אבל באמת טוב, זה הדבר הכי קשה שאפשר ליצור. יצירת סדרת אימה טובה, זה כבר כמעט בלתי אפשרי.
ואני אומרת "כמעט" כי עכשיו ראיתי את אמריקן הורור סטורי.



ויויאן הרמון היא אשה בת 40, אשר נשואה לפסיכולוג ומרצה בן הרמון (דילן מק'דרמוט מהפרקליטים) ואמא לבת טינאייג'רית אאוטסיידרית צינית יפיפייה בשם ויולט. ויויאן בעודה מחלימה מטראומת הלידה השקטה שעברה,תופסת את בעלה באמצע אקט בגידה עם סטודנטית שלו בביתם. בנסיון נואש אחרון להציל את היחסים והמשפחה, הם עוברים לבברלי הילס וקונים בית בשליש ממחיר השוק, בית אחוזה יפיפה ועתיק אך בעל עבר מטריד ומזעזע של רציחות והתאבדויות אשר קרו במרתפו.


הדבר האחרון שויויאן הפגועה, בן מוכה הצער ובתם ויולט הסובלת זקוקים לו, הוא עוד צרות. אבל אלו מגיעות. ובצרורות. השכנים ההזויים שאיכשהו מצליחים להכנס לבית בכל שעות היממה, המטופלים הקריפים של בן, ואפילו עוזרת הבית הזקנה והאקצנטרית (האמא בסיקס פיט אנדר) בעלת עין הזכוכית ומדי המשרתת הצרפתיה ש"הגיעה עם הבית" רק מעלים את רמת המתיחות בין דיירי הבית וגם אצלנו הצופים מן הצד.


ג'סיקה לאנג משחקת נפלא בתור השכנה המבוגרת בעלת המבטא הדרומי והמרמור של כוכבנית שמעולם לא מימשה עצמה, מתעמרת בבתה עם תסמונת הדאון ומשחקת עם דיירי הבית החדשים באכזריות וקור לב.   
יש כאן משחקי מתח, בהלה, יש כאן קו דק בין החיים למתים, שאלות שאין עליהן תשובות, והתשובות שיש, מעולם לא חשבתם שתקבלו, הורור סטורי מחזיר את ה"אייייי" ל"אימה".
כשצופים בהורור סטורי, נוצרת איזושהי תחושה שהיוצרים של הסדרה, הם מן חבורת סטודנטים צעירים ומבריקים לקולנוע מלאי תעוזה ותשוקה לאימה. אין את הנפתלין והאבק שמורגשים בסרטי אימה נדושים. הכותב לא יושב לו מתנשא ואומר ככה אני יוצר, תיבהלו. לא. הכל דינמי, ורסטילי. פעם משתמשים בטקטיקת הבילד אפ של היצ'קוק ופעם עושים בדיוק ההפך, כל הזמן משנים, מפתיעים, מנסים, בודקים את המים. כל פרק הוא מעניין, בגובה העיניים, זורם. יש פה גם האק אנ סלאש וגור (הרבה דם ובעעע) וגם את המותחן הפסיכולוגי שעובד עלינו גם ברבדים אחרים. זו סדרת יוניסקס, לאוהבי סרטי אימה בלבד! לא לראות לבד, למרות שזה יותר מרתק וקצת מבהיל מאשר מפחיד. 
פולטרגייסט פוגש את דוני דארקו פוגש את "האחרים".
אהבתי מאד!
הסדרה מועמדת לסדרת הדרמה הטובה ביותר בפרסי הגולדן גלוב, וג'סיקה לאנג מועמדת לשחקנית המשנה הטובה ביותר.
קרוס יור פינגרס...
ללא צל של ספק - 
10 מתוך 10             

3 תגובות:

  1. מדהים מדהים . האם תוכלי לתת לי אתרים או לרשום אתרי סרטים שפועלי בלי המגה וידיאו שנמחק

    השבמחק
  2. התחלתי לראות את הסדרה ובהתחלה מאד נהניתי. היא ממש עשויה לפי החוקים הקלאסיים של סרטי אימה טובים. אבל באיזשהו שלב זה נשאר אימה ותו לא. אין ספק שג'סיקה לאנג משחקת מעולה כמו תמיד. היא שחקנית מדהימה וצריכה להופיע בעוד סדרות.

    השבמחק
  3. סדרה יוצאת מן הכלל! יש המון פרטים על הסדרה בדף פייסבוק נהדר שמצאתי. הכתובת שלו היא:
    https://www.facebook.com/ahsisrael

    השבמחק

תגובות זה פאן!