יום שישי, 4 בנובמבר 2011

Switched at Birth - הוחלפו בלידה

הוחלפו בלידה, סדרה חדשה מבית ABC, כרגע עונה ראשונה משודרת בארה"ב, הם עשו הפסקה באוגוסט וממשיכים את העונה בינואר.
תינוקות אשר הוחלפו בלידה ע"י טעות הצוות הרפואי, פחדה העמוק של כל אם, הוא עניין פחות נדיר משנדמה. מספר סדרות וסרטים נגעו בנושא הזה, בינהם גם ורוניקה מארס.
נושא כל כך טעון רגשית, מסובך וקשה חייב להיות מנוצל, כמובן, ל-איך לא?
עוד דרמת טינאייג'רים מתקתקה.




ביי קאניש (ונסה מוראנו, זו ששיחקה את הבת הדורקית של לוק בבנות גילמור) היא בת למשפחה מאוד עשירה (בריכה-מגרשי טניס וכו') ואחות לטובי (לוקאס גרביל - האח של שארפיי מהיי סקול מיוזיקל), אבל ביי היא קצת אחרת, היא מאד פקחית, יש לה סטריק אומנותי מחתרתי שכזה, קצת מרדנית ושונה. יום אחד חוזרת ביי הביתה לאחר שיעור כימיה/ביולוגיה/מדעים שקר כלשהו עם בדיקת דם שאומרת את סוג הדם שלה. הוריה אומרים לה שזה לא הגיוני שהיא סוג אייבי. עוד ניים דרופינג אחד וסיימנו, אמא שלה (ליה תומפסון - קרוליין בעיר והאמא ב"חזרה לעתיד") היא ג'ינג'ית עם עיניים ירוקות, וביי מציינת בפניה כמה שהן שונות ומשכנעת אותה ברגע ספונטני לגשת עם האבא לבדיקות גנטיות.
הבדיקות מוכיחות את מה שביי חשדה כל הזמן, קיוותה לו וחששה ממנו ביותר- אלו לא ההורים שלה.
היא הוחלפה כתינוקת בבית החולים. אז איפה ההורים שלה שמגדלים את הילדה הלא נכונה? מסתבר שבסדרה סוכרתית ו-ורודה שכזו, זו לא בעיה למצוא. כמה טלפונים ואנחנו מגלים שהיורשת האמיתית להון הקאנישי היא דפני ואסקז. שגודלה ע"י אמא (של ביי בעצם) ספרית אלכוהליסטית לשעבר, בלי כסף, בלי אבא, אבל עם סבתא פורטיריקנית באיזור הפחות טוב של העיר. אם זה לא מספיק מפתיע אז דפני היא גם...חירשת.


אז מצאנו אחת את השניה, מה עושים עכשיו? הרי אי אפשר אחרי 16 שנה להגיד טוב נתחלף חזרה. כל אחת עם החיים שלה, עם המשפחה והחברים ובית הספר שלה, כל אמא בעצם עכשיו אם לשתי בנות. גם הבת הביולוגית שרק הכירה וגם בתה המוחלפת אותה גדלה 16 שנים.


ועל זה הסדרה. איך מסתדרים מרגע הגילוי, ההורים אחד עם השני, הבנות אחת עם השניה, האח עם אחותו הביולוגית. איך מכירים מחדש. בעצם טוויסט קטן ודי מגניב על עוד סדרת תיכון אמריקאית ממוצעת.
הדיאולוגים חמודים, גם אם לא תמיד מבוססי מציאות. הדמויות מתוקות, לא מסובכות מדי, לא אמיתיות מדי. הנושא, כפי שאמרתי - מגניב, אבל בפועל הסדרה פחות זורמת משזה נשמע.


וואט יו סי איז וואט יו גט. אין פה ביקורת חברתית מוסתרת, רעיונות שמעולם לא נראו על המסך...זו סדרה נחמדה...לא רצתי להוריד את הפרק הבא, אולי אתם כן. בעצם, אתן, כי זו סדרת בנות מובהקת. למי שרואה את משחק השקרים והעזה ובחרה לנסות את הוחלפו בלידה, מצפה הפתעה אינדיאנית ומסוקסת איפשהו באמצע הפיילוט.


4 מתוך 10    
.

תגובה 1:

  1. אני יודעת שהפוסט הוא על ורוניקה מארס אבל אני פשוט כל כך מרגשת כי פורסם שהסדרה האהובה עלי תעובד לסרט קולנוע! אני רק מקווה שזה יהיה אחד הסרטים
    הטובים שעובדו מסדרה ולא סתם.

    השבמחק

תגובות זה פאן!