יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

Homeland - מולדת

אתם זוכרים את הסדרה הישראלית "חטופים" שכתב גדעון רף? היה סביבה הרבה באז בזמנו, היו הרבה מתנגדים שאמרו מה פתאום להקרין כזו סדרה כשגלעד שליט נרקב בשבי, והיו שאמרו שהסדרה לא ממש זזה ונמרחת, אבל עדיין כל ערב ששודר בו פרק, עם ישראל ישב מרותק למסך מתחילתו עד סופו. ואז נגמרה העונה הראשונה ואבי ניר (מנכ"ל קשת) ורן תלם (מנהל פיתוח תוכניות קשת) הבטיחו תכף עונה שניה ו...השתתקו.
עכשיו הבנתי למה הם השתתקו. כי הם בארצות הברית מפיקים את הגרסא האמריקאית "מולדת".


אז Homeland - מולדת, כרגע פרק שמיני בארה"ב ברשת המעולה ShowTime, מספרת על סוכנת מבצעים של ה-CIA בשם קארי מת'יסון  - קלייר דיינס! איזה כייף לראות אותה חוזרת למסך הקטן עם הפרצופים הספק משונים ספק קומיים שלה בסדרה כל כך דרמטית. אז היא מאוד נמרצת ועקשנית שואפת למצויינות, מאשימה את עצמה שלא עלתה על אסון התאומים בזמן ובולעת כדורים לאיזו מחלה מסתורית כאילו היו סוכריות טיק טק, מחליטה להיטפל עם כל האובססיביות שלה והפרעת הנפש דווקא לשבוי אמריקאי (מארינס) שנמצא וחולץ לגמרי במקרה ע"י כוחות אמריקאים באחת ההתקפות.


ניקולאס ברודי, דמיאן לואיס האגדי, אני אומרת האגדי דווקא בגלל התפקיד שלו במיני סדרה "פורסייט סאגה" ולאו דווקא בגלל התפקיד הראשי ההזוי שלו בסדרה "לייף" . אז ברודי ששהה שמונה שנים בשבי, חוזר למשפחתו המפורקת (אשתו שבינתיים סברה שהוא מת, פצחה ברומן סוער עם חברו הטוב ביותר מהצבא, הבת הטינאייג'רית המרדנית ובן שבקושי זוכר מיהו, ברודי כולו מצולק, בפוסט טראומה, בקושי מבין מה קורה סביבו, ובעוד אמריקה מקבלת בידיים פתוחות את שיבת הגיבור הלאומי, קארי מחליטה שהגיבור הזה בעצם הוסב בתקופת השבי לטרוריסט. זאת ועוד, טרוריסט שמתכנן פיגוע על אדמת ארה"ב. 


בהתחלה אנחנו די חושבים שאצל קארי, הנורה לא דולקת בפנטהאוס, אבל לאט לאט, כשאנחנו מתחילים להכיר את ברודי אנחנו מתחילים לתהות...
היחיד שאולי איכשהו מוכן להאמין לקארי זה הבוס הקודם שלה והמנטור - סול ברנסון (איניגו מונטויה!! יו קילד מיי פאת'ר, פריפר טו ג'וין אברי ליים טי וי שואו יו קאן פור דה נקסט 20 יירז) שמשחק ממש יפה וגם תפקיד מעניין.
אז הסוכנת קארי, בעזרתו של סול, מאבזרת את בית הגיבור במיטב המצלמות ומכשירי ההאזנה ויושבת לה מבוקר עד ערב ופולשת לחייו הפרטיים. "האח הגדול" רק בדמות סוכנת פסיכוטית.
ומכאן מתחילים לגלות דברים. 


סדרה מצויינת, משחק טוב, קאסט כייפי, העלילה מתקדמת מאוד יפה, טוויסטים אבל בגבול האמין,  אני צופה אדוקה ולו רק בזכות הגאווה הישראלית! 
אחחח הראש היהודי ממציא לנו פטנטים. (ואז נוסע לארה"ב ועושה מזה קצת ג'ובות)


10 מתוך 10

2 תגובות:

  1. טוב, רק היום גיליתי את הבלוג הזה... אז כל הכבוד!!!
    אנחנו מזמן התנתקנו ורק מורידים או שרואים בסטרימינג.
    ב"חטופים" היה חסר קצת הגיון (מה? לא בודקים DNA של גופה בלתי מזוהה לפני שקוברים) והיה גם המשחק העציצי והמעצבן של יעל אבקסיס, אז טוב שלא העתיקו אחד לאחד ויצרו סדרה הרבה יותר מעניינת (דבר שלא מתאים לאמריקאים שבד"כ הורסים סדרות בריטיות).
    ואם סדרות בריטיות, תנסי את New Tricks - סדרה משטרתית מעולה, עם צוות פנסיונרים של המשטרה שפותרים מקרים מהעבר עם טריקים מההווה.

    השבמחק
  2. בהחלט טוב שלא העתיקו את המקור, למרות שגם בהום לנד אין יותר מדי הגיון בריא. כמו הנאום בשידור חי לאומה שניה אחרי שהוא חוזר משבי? יש עוד כמה דברים אבל אני לא רוצה לספיילר למי שעוד לא ראה. אני אנסה את ניו טריקס, תודה רבה על התגובה וההמלצה!

    השבמחק

תגובות זה פאן!