יום חמישי, 27 באוקטובר 2011

Breaking Bad - שובר שורות

שובר שורות, כרגע באמצע עונה רביעית בארה"ב, אותה עונה התחילה גם ביס.
זוהי דרמת מתח ייחודית במינה, אשר מגדירה מחדש את גבולות הז'אנר ומציבה רף גבוה מאוד לסדרות טלויזיה איכותיות. וולטר, (בריאן קרנסטון שזכה שלוש שנים רצופות באמי על תפקידו זה) משחק מדען מבריק אשר הפך לאדם שבור ומדוכדך, שקוע בחובות, בגיל ארבעים פלוס מורה לכימיה בתיכון בניו מקסיקו בימים ואחה"צ הולך לעבוד בשטיפת מכוניות. יש לו בן נכה בן 16, ואשתו בהריון מתקדם, אפילו חיי הנישואים שלו - בקאנטים. אם חייו לא היו אפרוריים ומדכאים דיים, וולט מגלה שיש לו סרטן ריאות מתקדם והרופאים נותנים לו הערכה של פחות משנה לחיות.


עכשיו כל שחשוב לו, הוא איך להשאיר את משפחתו לאחר לכתו, עם מעט כסף, בכדי שלא ישקעו.
הוא מוצא תלמיד כושל לשעבר שלו, ג'ס פינקמן, סוג של אמינם לעניים, ילד רע עם לב טוב, משחק אותה באד אס, שכרגע עובד כסוחר סמים קטן, דגיג קלולס וחסר חשיבות בקרטל האדיר של ניו מקסיקו, ו-וולטר מציע לו הצעה:


אני אכין לך עם הידע הנרחב שלי בכימיה, את סם הקריסטל מת' הכי טהור, הכי טוב שיש בשוק כיום. אתה תדאג למכור את זה, ונתחלק ברווחים.
ג'ס לא ממהר לקפוץ על המציאה, אך איכשהו בסופו של דבר, מתרצה והם מתחילים במלאכה.
הקריסטל מת' באמת יוצא טהור ונחשק, אבל לוולט לא נותר מספיק זמן לחיות בכדי לסחור בכמויות קטנות. הוא צריך לעשות את ה"מכה" ועכשיו, להעביר לאישתו, למות בשקט ושלום על ניו מקסיקו.


כאן מתחילות הצרות, ואוהו אוהו אילו צרות! סוחרים אחרים, חשדות של האישה, רדיפות הקרטל, רציחות, גניבות...מה לא, ואם כל זה לא מספיק, גיסו של וולט, הוא חוקר ראשי באגף הסמים של משטרת ניו מקסיקו. מי אמר מלחיץ ולא קיבל?
הסדרה מתקדמת לאט, יש בה הרבה אמינות והרבה מציאות יומיומית, זה לא סרט של ברוס וויליס שאתה רק מחכה שמישהו ישלוף אקדח. זה סיפור שמרגיש אמיתי. וולט, יכול להיות דוד שלך, או השכן מהקומה מעל, ואפילו אתה. הוא לא ברוס. הוא לא מבין באקדחים וסחר סמים ומשטרה רודפת. ובכל זאת הכל קורה לו.


המשחק מצוין, הצילומים יוצאי דופן, קצב העלילה האטי- מהיר משחק תפקיד חשוב בהלחצת הצופה, הכימיה בין ג'ס לוולט מנצחת, זה מסוג הסדרות, שאם תשקיעו את הזמן, ותעברו את הקטעים האפרוריים בשלום, זה ישתלם לכם באלפי מונים. באמת שאם עדיין לא ראיתם, אתם מפספסים ובגדול.
נותנת לזה 10 מתוך 10.




.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות זה פאן!