יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

Pretty Little Liars - שקרניות יפות וקטנות

פה אני קצת יורה לעצמי ברגל. כי "שקרניות יפות וקטנות" זו סדרת בנות מאוד נמוכה, שאני בכל זאת צופה בה. גילטי פלז'ר, איף יו וויל.
מבוסס על סדרת ספרים של שרה שפרד לצעירים, זוהי סדרת מתח טיינאייג'רית חמודה, עם אנשים מאוד יפים, אולי יפים מדי. עכשיו משודרת בארה"ב העונה השניה.


ספנסר, האנה, אמילי ואריה הן תלמידות תיכון משגעות שבעבר היו חבורה מאוד מלוכדת תחת אגודלה הפאשיסטי של בחורה יפיפייה בשם אליסון, מלכת בית הספר המרושעת והמניפולטיבית.
אליסון נרצחת, אף אחד לא יודע מה קרה, והחברות מתפזרות ללא הנהגתה וגם לא הכי רוצות להתראות כי זה מזכיר להן דברים רעים.


קצת על הבנות:


ספנסר - בת למשפחת עשירים מחמירה ושיפוטית שמאוד חשוב להם המעמד וציונים גבוהים, דוחפים אותה להישגיות באופן אגרסיבי, והיא אכן הנשיאה-לעתיד שהם מצפים ממנה. חכמה, מבריקה, סטרייט-איי סטודנט. יש לה אחות גדולה שגם היתה מצטיינת אף יותר ממנה שמתארסת. הסוד הראשון של ספנסר, זה שהיא דלוקה על הארוס של אחותה.


האנה - (היא האהובה עליי, מה, מותר לי להגיד את זה נכון?) היא בחורה מתוקה ובאמת חביבה, שטחית במיוחד, חולת אופנה ועקבים ועגילים. היתה לה בעית משקל כשאליסון היתה בחיים, אבל עכשיו כוסית-על בלונדינית חמודה, שבגדול היא הכי תמימה שם אבל אבא שלה בגד ונטש את אמא שלה, ואמא שלה מתחילה לשתות ולשכב עם בחורים. הסוד הראשון של האנה זה שהיא שופ ליפטינג בגדים בקניון.


אמילי - אבא שלה בצבא, ומגיע פעם ב...אמא שלה בעיקר מטפלת בה, אני חושבת שהם ממוצא לטיני, אבל תתקנו אותי אם אני טועה, אמילי היא בנבחרת השחיה של בית הספר ו...גם לסבית. וכן, זה גם הסוד הראשון של אמילי.


אריה - וואו. טוב אריה היא אימפריה שלמה של סודות. השחרחורת המטר ואצבע המהממת הזו, שומרת בחובה הרבה. היא בת למרצה באוניברסיטה (האח של רוב לאו) ואמא מורה (פייפר ממכושפות) ויש לה אח קטן. היא מצאה את אבא שלה בוגד באמא שלה והוא אמר לה לשמור את זה בסוד מאמא שלה. אבל זה אפילו לא מגרד את כמות הסודות שיש לילדה הזו.


לכולן ביחד יש סוד ענק שמתגלה במהלך העונה הראשונה ומסביר למה הן מהססות עם הקטע של המשטרה.
לפתע פתאום, ביום בהיר אחד, הבנות מתחילות, כל אחת בזמנה, כל אחת אינדיבידואלי לקבל אס אמ אס (ממספר חסוי) שבייסיקלי אומר להן "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" או יותר נכון "אני יודע מה הסוד שלך" הוא חותם כ -
A
יעני אליסון, חברתן המנוחה. דברים שרק אליסון ידעה, דברים שצריך ממש לעקוב אחריהן כדי לגלות. איי מי שזה לא יהיה או תהיה, הוא אדם מרושע ומחפש צרות. מתחיל להפנות אותן אחת נגד השניה, מתחיל לעורר מהומות, בודק אותן, והכל בסחיטה של - או שתעשנה מה שאני אומר או שאגלה את סודכם. ממש משחקי "המסור", אבל לגיל נוער. איי שולט בהן ביד רמה, ומשחק איתן כמו מריונטות כאשר הן תקועות בין הפטיש לסדן. לא יכולות לגשת למשטרה ולא יכולות למצוא מי זה איי.
הסדרה הזו מאוד מתאימה לגיל 14. כל מי שרואה אותה אחרי הגיל הזה, כנראה לא יודה - אבל עשוי להנות. היכולות משחק בקאנטים, כמה שכולם יפים - ככה הם גרועים במשחק. הדיאלוגים מעלים גיחוך במקרה הטוב,  אבל אין מה לומר, יש משהו במתח של איי ובקו העלילה שמשאיר אותנו במתח.
עכשיו עונה שניה בארה"ב
אפשר לנסות.
7 מתוך 10.     (*כאן היה כתוב 5 מתוך 10, אני מצ'פרת כי זו סדרה כייפית להעביר את הזמן, ולא חלילה כי מישהי שם למדה לשחק) 

5 תגובות:

  1. בוא נגיד שקצת הגזמת ...כי שקרניות קטנות ויפות לא סתם סדרה מצליחה ולאו דווקא לילדות בנות 14,לא הייתי מביאה לזה 5 מתוך 10 לפחות 8 מתוך 10,אם אתה כבר ממש לא יכול לסבול את הסדרה הזאת.

    השבמחק
  2. תודה שקראת והגבת :)
    אני לא יכולה לתת לה 8 כי עובדתית - לא מתוך סלידה ולא כלום, עובדתית אף אחת שם לא יודעת לשחק. הן מאוד יפות, הן ממחיזות ספרים מאוד נמכרים, והעלילה באמת מעניינת, בגלל זה הסדרה גם מקבלת אצלי 5, אבל אני לא יכולה להגיד שסדרה היא טובה כשהמשחק כל כך מזעזע. אני לא יודעת אם יש לה הרבה צופים מעל גיל 20-30, אני מקווה שכן, אבל היא לא בנויה לגילאים האלה. היא יותר מצונזרת מבברלי הילס. מבחינת שפה, מבחינת סצנות של נשיקות/ כביכול סקס, מבחינת אלימות, הכל מובנה ומצונזר יפה יפה להתאים לכתה ו'.

    השבמחק
  3. כל הסדרות המשעממות האלה בסגנון אחת שיודעת ומגרש ביתי כבר נמאסו עליי. בכיתה ט' זה היה נחמד לראות אותן אבל עכשיו כשאני כבר לא קטינה אני מבינה שהכל כ"כ אותו דבר וכ"כ צפוי וכל המשחק שם פשוט כ"כ מונוטוני ושום דבר לא יצירתי או אמנותי או מבדר או מרתק. "אנחנו יפים ופופולריים אז תסתכלו עלינו וזהו אפילו שאנחנו סתומים"

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קראתי את הביקורת שלך ולדעתי הסדרה כבר ממש לא מצונזרת והשתנה מקצה לקצה למרות שגם בהתחלה הייתה מדהימה והצנזורה של ABC FAMILY לא הייתה ברמה כלכך גדולה כמו שמתוארת פה , אשמח אם תמשיכי לראות את העונה השלישית ותבקרי את הסדרה שוב!

      מחק
  4. היי הביקורת נכונה לגמריי..סדרה שכייף להעביר איתה את הזמן אבל ממש לא אייכותית.
    אמלי היא ממוצא פיליפיני...

    השבמחק

תגובות זה פאן!