יום שני, 24 באוקטובר 2011

Merlin - מרלין

מרלין היא סדרה בריטית שמספרת את עלילות מרלין הקוסם - ידידו של המלך ארתור, אבל כשהיו צעירים. משהו בסגנון סמולוויל הבריטי. בגלל שהיא בריטית, היא גם לא משתוללת על 30 פרקים כמעט לעונה כמו אמריקאים, אלא מצטנעת בכ10-12 פרקים, וכל עונה לוקחת שנה הפסקה. הסדרה החלה בשנת 2008, עכשיו אנחנו באמצע העונה הרביעית המשודרת.


קולין מורגן הוא מרלין הצעיר, קוסם ביישן מתחיל שעוד לא מודע לכוחות האדירים שלו, אשר מגיע לגור עם גאיוס, חבר משפחה מבוגר שישגיח עליו, בעיר הגדולה בקאמלוט. גאיוס הוא רופא המלך אות'ר (שהוא אבא של ארתור, אנתוני הד, הספרן החתיך מ"באפי" וגם מרגליים קרות) ודי מהר משיג למרלין, הגמלוני והפחדן עבודה בשירות הנסיך - הלא הוא ארתור. מרלין מתיידד עם משרתת נחמדה בארמון, גוונביר, או בקיצור גוון. הסיפור מסתבך כאשר אנו מגלים שהמלך אסר שימוש בקסמים בקאמלוט, ומוציא להורג כל מי שאפילו נחשד בשימוש בקסם. מרלין מתחיל לשמוע קול אשר לוחש לו בלילה (ג'ון הארט -סיפורי עמים) ומגלה דרקון אמיתי! מן האחרונים ששרדו, כלוא בצינוקו של המלך. הדרקון מספר לו שגורלו של מרלין קשור לעד בשל ארתור, ושניהם, הנסיך ארתור והשוליה מרלין המשקשק יוצאים להרפתקאות, מסעות,מלחמות, ותעלומות יחד כאשר כל הזמן הזה מרלין מציל את ארתור בעזרת קסם בלי שארתור יידע מזה.


יש משהו מאוד קליל באווירה של הסדרה הזו. קולין מורגן הוא בחור צעיר כחוש עם אוזניים בולטות ולסת מצחיקה, אך חיוך כובש וקשה שלא לאהוב אותו. הרבה נאמר לגבי היחסים על המסך בין ארתור למרלין. רבות נרמז על קטע הומוסקסואלי בין השורות למרות ששני השחקנים נשבעים שאין שום כוונה כזו. האפקטים, לא טובים. מבחינה הסטורית פולקלורית - עשו שם סלט שלם, הסדרה הזו מיועדת למי שאהב את סמולוויל, שגדל על הרקולס וזינה, סדרות מדע בדיוני סלאש אקשן עם הרבה הומור עצמי והומור בכלל.
זו סדרה שנוגעת ללב וגורמת לך לחייך.ובכלל, מי לא אוהב מבטא בריטי?


ממליצה בחום!! למרות האפקטים האיומים, העלילה הכמעט אבסורדית כי לדעתי המשחק המעולה של הקאסט גובר על כל זה.


נותנת לזה 9 מתוך 10.
 

5 תגובות:

  1. תתחדשי על הבלוג הוא כתוב נהדר:-)
    ומרלין היא בהחלט אחת הסדרות החביבות עליי בימים אלו
    יש לי חיבה לא ברורה לסדרות פנטזיה ומד"ב

    השבמחק
  2. תודה רבה דנה, מי כמוני מבינה את הפאטיש הזה :-)

    השבמחק
  3. הפרק האחרון של הסידרה היה מזה דפוק אם הייתי יודעת שכך יהיה הסוף לא הייתי מבזבזת כל כך הרבה זמן על הסידרה

    השבמחק
  4. אחת הסדרות החזקות! חבל מאוד שנגמרה! אם כי מי ששם לב יש עדין אפשרות להמשיך על אותו בסיס ולבנות עוד סידרת המשך כי 1. הדרקון אמר שביום מן הימים ארתור יחזור 2. בסוף רואים את מרלין הולך בכביש ויש לידו משאיות פעם ראשונה שרואים משהו מודרני בסידרה!!!!!! כלומר אפשר להמשיך שארתור חוזר אחרי 1000 שנה ומרלין עדיין חי זקן וכו' וכו'

    השבמחק
  5. הסדרהה הכי אהובה עליי הלוואייי שיהיו עוד עונותת ראיתי אותה 1000000 פעם 😍

    השבמחק

תגובות זה פאן!